عدم حضور در انتخابات گذشتن از یک حق است



داریوش حسن‌زاده، فعال سیاسی-اجتماعی هرمزگان 

مردم سالاری یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی است و همه بزرگان و کارشناسان بر هر سلیقه سیاسی بر این اعتقاد هستند که حضور مردم در همه عرصه‌ها راهگشا بوده و هر کجا که سدی ایجاد شده مشارکت مردم سد شکن بوده است، امروز و با قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز حضور و مشارکت مردم احساس می‌شود، چرا که با پای کار بودن مردم است که خط بطلانی بر خیال‌های خام و آشفته دشمنان کشیده می‌شود و آنجاست که اقتدار ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده خواهد شد. 
بر کسی پوشیده نیست مشارکت در انتخابات از سوی همه افراد جامعه برای شکل‌گیری یک مجلس قوی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و از سوی دیگر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تامین کننده امنیت کشور است. با رأی ندادن مشکلی از کشور حل‌ نمی‌شود بلکه به مشکلات افزود می‌شود و اولین نتیجه آن شاد شدن دشمن است. مشارکت در انتخابات علاوه بر جنبه‌های شرعی، هر چقدر حضور مردم با هر سلیقه و گرایش سیاسی در انتخابات بیشتر باشد برای مجلس آینده و نمایندگان حوزه‌های انتخابیه مسئولیت بیشتری ایجاد خواهد کرد.
همان‌گونه  که رهبر انقلاب اشاره کردند چاره دلخوری، ناراحتی و مشکلات پشت کردن به آن‌ها و عدم مشارکت در انتخابات نیست زیرا حضور در انتخابات حق است و عدم حضور در انتخابات یعنی گذشتن از یک حق.
با یک مثال این موضوع را شرح می‌دهم، زمانی که برای تعمیر وسایل سرمایشی یا گرمایشی خانه به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید و آن را جهت تعمیر به خانه دعوت می‌کنید، وقتی تعمیرکار وسایل سرمایشی و گرمایشی به خوبی کار را انجام نمی‌دهد آیا تصمیم می‌گیریم که دیگر از آن وسایل را استفاده نکنیم؟ و در سطل زباله بیندازیم تا چندین برابر دچار خسارت بشویم؟ یا دنبال یک تعمیرکار خبره و کاردان می‌گردیم؟ انتخابات نیز همین موضوع است چرا که وقتی فردی ناکارآمد زمام امور را به دست می‌گیرد آیا مردم باید با انتخابات قهر کنند یا باید مردم در صحنه حضور داشته باشند و سرنوشتشان را خودشان رقم بزنند و به ایفای نقش خود بپردازند کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند نقش خود را در انقلاب به خوبی انجام نمی‌دهند.
اگر به آینده و ارتقای کشور خود می‌اندیشیم باید پای صندوق‌‌‌های رای برویم زیرا رای تک‌تک ما مهم است و مستقیما در تعیین سرنوشت کشور اثر دارد. همه ما به خاطر عملکرد ضعیف بعضی از مسئولین و دولت‌ها گلایه‌هایی داریم و ممکن است این گلایه‌ها به‌جا و درست هم باشد، اما نمی‌شود از حقمان که باید از آن استفاده کنیم بگذریم؛ زیرا رأی دادن حق همه افراد جامعه است و پرهیز از رأی دادن به معنای واگذاری این حق به دیگران برای تصمیم‌گیری به جای ماست و لذا حتی اگر تحت تأثیر سمپاشی‌های رسانه‌های معاند یا حرف دیگران بر این باور باشیم که قرار است بین خوب و خوب‌تر یا حتی بد و بدتر یک گزینه را انتخاب کنیم، بهتر است خود ما گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنیم تا دیگران بدترین را برایمان انتخاب نکنند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها