مدیرعامل فولاد هرمزگان در بازدید از غرفه‌ی صبح ساحل در نمایشگاه رسانه‌‌ها مطرح کرد؛

فولاد هرمزگان طلایه‌دار طرح‌های توسعه‌ای



مدیرعامل فولاد هرمزگان در سومین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های کشور در تهران با حضور در غرفه‌ی صبح ساحل از تاثیر رسانه‌ بر فرهنگ و آگاهی بخشی یک جامعه صحبت کرد و حضور مجموعه صبح ساحل در این نمایشگاه را قابل تحسین دانست و گفت: «چنین پویایی در سطح ملی یک رسانه‌ی محلی پلی برای شکوفایی و معرفی ظرفیت‌های استان هرمزگان در تمامی عرصه‌ها خواهد بود».
 

 تاثیر رسانه‌ها در رشد فرهنگ یک جامعه

عطاالله معروفخانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان در خصوص تاثیر رسانه‌ها بر یک جامعه گفت: رسانه‌ها همیشه چشم جامعه بودند و به رسالت واقعی خودشان عمل می‌کنند که این امر باعث پویایی یک جامعه در همه عرصه‌ها می‌شود همچنین حضور یک رسانه در کنار صنعت باعث پویایی و رشد آن صنعت می‌شود. تصور کنید زمانی که واقعیت‌ها بیان می‌شود یک هم افزایی ایجاد شده که باعث دلگرمی مدیران آن مجموعه و هم علاقه مخاطبین را نسبت به آن صنعت بیشتر می‌نماید. خوشبختانه در حال حاضر با حمایت‌های دولت کارهای خوبی در این خصوص در سطح کشور اتفاق افتاده و همیشه اطلاع رسانی‌ها باعث رشد و شکوفایی یک جامعه مدنی می‌شود و ما هر چقدر به رسانه‌ها بها دهیم تا آن‌ها بتوانند به رسالت اصلی خود که همان آگاهی بخشیدن است عمل کنند؛ آن موقع ما یک جامعه به دور از حاشیه خواهیم داشت. در جامعه‌ای که افکار و دیدگاه‌ها رشد نماید، فرهنگ نیز رشد می‌کند در این جامعه دیگر دروغگویی‌ها و جو‌سازی‌ها اثری ندارد اگر رسانه‌ها به رسالت اصلی خودشان عمل  کنند.  
رسانه باید به نوعی عمل کنند که اعتماد مردم را داشته باشد، اگر صنعت و رسانه بتوانند اعتماد و نگاه جامعه را به خود جلب کند آن موقع هر مطلبی که بیان نماید، مخاطبین  هم آن را قبول داشته و می‌پذیرند. آن زمان است که کوچکترین تهاجم فرهنگی در آن جامعه بی‌اثر است. همانطور که مقام معظم رهبری از سالیان سال به این موضوع تاکید داشتند باید تهاجم فرهنگی را جدی بگیریم و برای بیان واقعیت‌ها تلاش کنیم و اعتماد را به جامعه برگردانیم.
حضور رسانه‌های استان در نمایشگاه  معروفخانی در این خصوص گفت: «حضور رسانه‌های استان در نمایشگاه مایه افتخار هرمزگان است.   هر چه تعداد بیشتری از رسانه‌های استانی در این نمایشگاه‌ها حاضر شوند، باعث افتخار ماست. استان هرمزگان دارای بیشترین جزایر است این استان دارای پتانسیل‌های بسیار خوب و قوی در همه حوزه‌ها است. چه در حوزه گردشگری و چه در حوزه سرمایه‌گذاری برای صنعت و بنگاه های اقتصادی این استان دارای بالاترین پتانسیل است که با حضور در این عرصه‌ها می‌توانیم به کشور نشان دهیم.  استان هرمزگان به دلیل شرایط جغرافیایی خوبی که دارد و به واسطه قرارگیری در کنار آب‌های خلیج فارس می‌تواند بهترین گزینه در حوزه صادرات باشد. تمامی بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی می‌توانند هر نوع تولید را با نگاه صادرات محور در هرمزگان سرمایه‌گذاری کنند این امر با حضور رسانه‌ها در نمایشگاه‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند و باعث رشد و شکوفایی در همه عرصه‌ها برای استان خواهد بود».  
  

 ایجاد اشتغال برای چند هزار نفر در هرمزگان

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: « فولاد هرمزگان همواره سعی داشته در همه عرصه‌ها توسعه را در اولویت قرار دهد. چرا که بنگاه اقتصادی به توسعه زنده هستند.  در حال حاضر طرح‌های توسعه خوبی با سرمایه گذاری بالای ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو در دست اقدام است که تا دو الی سه سال آینده امکان اشتغال برای چند هزار نفر را ایجاد می‌کند. مفتخریم که اعلام کنیم فولاد هرمزگان اولین فولادی است که به سمت تولید فولاد سبز رفته و ما اولین تولید کننده فولاد سبز در کشور خواهیم بود. این افتخاری است برای استان هرمزگان که توانستیم در طرح‌های توسعه‌ای و تولید رکوردهای خوبی داشته باشیم. در بحث حوزه فعالیت‌های اجتماعی نیز سعی داشتیم در حد توان قسمتی از درآمد مجموعه را به آن اختصاص دهیم. خوشبختانه کارهای بسیار بزرگی به صورت هدفمند در استان هرمزگان در چند سال اخیر اتفاق افتاده و امیدواریم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم».

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها