امیر قطر برای مذاکره درباره غزه به پاریس می‌رود


نویسنده: عدنان نگاری

ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، که کشورش نقش میانجی کلیدی در جنگ غزه را ایفا کرده است، این هفته از پاریس برای گفتگو با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بازدید می‌کند.
به گزارش الیزه، سفر این حاکم در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اولین سفر دولتی وی به فرانسه از زمانی است که در سال 2013 به مسند قدرت رسیده است. قطر به عنوان بازیگر کلیدی در میانجیگری بین اسرائیل و حماس برای توافق بر سر آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌های بیشتری که توسط حماس در حمله خود به اسرائیل در 7 اکتبر ربوده شده بودند، ظاهر شده است. این کشور میزبان دفتر سیاسی حماس است اما از روابط گرمی با ایالات متحده نیز برخوردار است. یکی از مقامات ریاست جمهوری فرانسه گفت: «قطر به طور قابل توجهی روی آزادی گروگان‌ها کار می‌کند که برای ما یک اولویت است. سه شهروند فرانسوی در میان افرادی هستند که هنوز در بازداشت حماس هستند.»
این مقام افزود:«این گفتگوها همچنین بر تلاش‌های مداوم برای دستیابی به آتش‌بس و امکان ارائه کمک‌های گسترده به مردم غزه متمرکز خواهد بود.»
رسانه‌های مصری مرتبط با دولت مصر نیز گفتند که کارشناسان مصری، قطری و آمریکایی روز یکشنبه در دوحه برای گفت‌وگوهایی با حضور نمایندگان اسرائیل و حماس دیدار کردند و به دنبال برقراری آتش‌بس قبل از ماه مبارک رمضان بودند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها