دستگیری اعضای پنج باند سارقان منازل:

بندرعباس برای دزدان طلا ناامن می شود



سارقان طلا توسط مأموران زبده  اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی هرمزگان به دام قانون افتادند. 
  
14نفر اعضای پنج باند سرقت در سه عملیات ،در حین خروج و ورود به استان دستگیر شدند. این افراد سابقه‌دار با آگاهی کامل از عدم حضور ساکنان و همچنین غیر ایمنی بودن منازل اکثر لوکس  اقدام به ورود به محل و تخریب قفل و درب‌های کرکره‌ای پارکینگ و منازل آپارتمان می‌کردند و سپس طلاجات را به سرقت می‌بردند. 
سارقان 18 تا 25 ساله اغلب در تعطیلات آخر هفته به‌صورت گروهی به سمت شرق و غرب بندرعباس می‌رفتند و پس از شناسایی منازل موردنظر ،مورد سرقت قرار می‌دادند.آن‌ها پس از سرقت، طلاجات را جاساز و در مکان معینی  به مال‌خرها می‌فروختند. 
عده‌ای قبل از نیمه شعبان در حین خروج از شهر دستگیر شدند و عده‌ای نیز قبل از نقشه سرقت در قبل از نیمه شعبان توسط پلیس آگاهی به تله افتادند. 
  
 سرقت از 16 منزل 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اعتراف سارقان به حدود 16 منزل گفت: مدتی قبل در پی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر سرقت از منزل آنان به شیوه تخریب درب آپارتمان ها، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت. سردار علی‌اکبر جاویدان با اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی تعداد پنج باند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار غیربومی به تعداد14نفر که با خودروی‌های مختلف  سواری پژو 206 و تیبا جهت انجام سرقت طلاجات منزل وارد شهرستان بندرعباس شده بودند شناسایی و در سه عملیات منسجم در 26 و 28 بهمن‌ماه و همچنین سوم اسفندماه جاری  با اشرافیت کامل هر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل 
شدند. 
  
 کشف 400 گرم طلاجات
این مقام انتظامی اظهار داشت : متهمان در بازجویی‌های فنی به‌عمل‌آمده به 16 فقره سرقت منازل آپارتمانی شهروندان اقرار کردند که در بازرسی از خودروهای این باند مقدار 400 گرم طلاجات مسروقه و تعداد زیادی ساعت‌های مچی گران‌بها، لب تاب و دیگر اموال قیمتی که توسط سارقان سرقت شده بود کشف و ضبط شد.
    
 توصیه 
فرمانده انتظامی هرمزگان بابیان این‌که متهمان با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی و روانه زندان شدند به  عموم شهروندان و مردم استان توصیه کرد: حتی‌الامکان اموال قیمتی و  باارزش خود شامل( طلاجات،سکه ، ارز و...) را به صندوق امانات بانک بسپارند ، به هنگام خروج و ترک منزل  از خاموش کردن کلیه چراغ‌های منزل خودداری کرده و جهت حفاظت از منزل خود همواره از دستگاه‌های ایمنی از قبیل نصب دزدگیر ، دوربین مداربسته ، استفاده کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها