دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت:

قاچاق کالا هیچ ارتباطی به مناطق آزاد ندارد



دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تایید پدیده قاچاق کالا در برخی مناطق آزاد کشور، گفت: قاچاق کالا هیچ ارتباطی به مناطق آزاد ندارد.

  

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تسنیم، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در هم اندیشی «مستلزمات مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی» با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید زیرساختهای مورد نیاز آن را داشته باشیم، اظهار کرد: گزارش سال 2023 unctad  بر معافیت های مالی و ایجاد مناطق آزاد به عنوان مولفه‌های موثری در جذب سرمایه‌گذاری تاکید کرده است.

    

دبیر شورای عالی مناطق آزاد  با اشاره به اینکه در کشور 18 منطقه آزاد و 79 منطقه ویژه مصوب داریم، گفت: از این تعداد 48 منطقه آزاد و ویژه فعال هستند. در دولت سیزدهم هم 10 منطقه مصوب شده است.

  

عبدالملکی با اشاره به جذب 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد طی دولت سیزدهم، اضافه کرد: حدود 18 میلیارد دلار صادرات مناطق آزاد بوده که با توجه به مصرف حدود 4 میلیارد دلار در مناطق، تراز تجاری مناطق آزاد حدود 14 میلیارد دلار مثبت است.

 

   

وی با تاکید بر اینکه فرآیند ثبت شرکتها در دولت سیزدهم اصلاح و دو مرحله ای شده است، اظهار کرد: بر این اساس شرکتی که در مناطق آزاد ثبت شده در یک دوره 3 تا 6 ماه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اگر فعال باشد که مجوز موقت شرکت تمدید می شود. در غیر اینصورت مجوز موقت لغو خواهد شد.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها