۱۴۲ نماینده جدید و ۱۰۳ نماینده فعلی راهی بهارستان شده‌اند



سخنگوی ستاد انتخابات کشور از حضور ۱۴۲ نماینده جدید و ۱۰۳ نماینده فعلی در مجلس دوازدهم خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور شامگاه دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در یک برنامه تلویزیونی درباره تحلیلی آماری از نتایج انتخابات ۱۴۰۲ اظهار کرد: انتخابات مجلس دوازدهم در ۴۵ کرسی (۱۶ درصد) به دور دوم رفته است و از میان ۲۴۵ منتخب (۸۴ درصد)، ۱۰۳ نفر (۴۲ درصد) سابقه نمایندگی در مجلس یازدهم را دارند و ۱۴۲ منتخب جدید (۵۸ درصد) برای نخستین بار راهی مجلس می‌شوند.

وی درباره ترکیب سنی نمایندگان منتخب گفت: در سنین بین ۳۰ تا ۴۵ سال ۵۲ نفر (۲۱ درصد)، بین ۴۵ تا ۶۰ سال ۱۳۵ نفر (۵۵ درصد) و بین ۶۰ تا ۷۵ سال ۵۸ نفر (۲۴) درصد نمایندگان منتخب هستند. از این میان ۳۷ درصد با مدرک دکترا، ۵۸ درصد با مدرک کارشناسی ارشد و ۵ درصد با مدرک حوزوی انتخاب شده‌اند.

اسلامی درباره برگزاری دور دوم انتخابات گفت: یک ماه بعد از تایید صحت نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان، می‌توانم مرحله دوم را برگزار کنیم و در حال کارشناسی با شورای نگهبان هستیم.

وی در ادامه با ارائه آماری عنوان کرد: در این انتخابات ۴۸ درصد خانم و ۵۲ درصد آقا رای دادند. ۸۵ درصد با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد با گواهینامه و یک دصذ با کارت پایان خدمت و گذرنامه رای دادند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین بیان کرد: در در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تکلیف هر ۳۱ حوزه مشخص شده و ۸۸ منتخب معرفی شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها