آغاز هفته درختکاری در بندرعباس:

بازگشت درختان بومی به فضای شهری


نویسنده: سامیه طهورنیان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از آغاز هفته درختکاری و کاشت 250 نهال درخت بومی و مثمر ثمر شامل توتو گارم زنگی در بلوار شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم با اشاره به اینکه شهر بندرعباس قابلیت کشت درخت در خشکی و دریا را دارد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی بندرعباس، بهتر است فصل کشت موردتوجه قرار گیرد تا شرایط آب و هوایی بهتری برای استقرار و نگهداری درختان مهیا باشد. کاشت درختان بومی و سازگار با محیط‌زیست از رویکردهای اصلی شهرداری بندرعباس است.

مهدی نوبانی افزود: کشت درخت با توجه به تغییر اقلیم و مشکلات زیست‌محیطی در دنیا، بسیار تأثیرگذار و اثربخش در کاهش مخاطرات زیست‌محیطی است. وی، طرح اختصاص زمین برای درختکاری در شهرها و شهرداری‌ها را گام مهمی برای رونق زراعت چوب برشمرد و ادامه داد: امروز 250 اصله درخت از نوع توت و گارم زنگی که مثمر ثمر هستند با حضور بزرگان و عزیزان شهر بندرعباس کاشته شد.

شهردار بندرعباس در حاشیه این مراسم به شهادت سومین مدافع حرم هرمزگان نیز اشاره کرد و گفت: عزت و اقتدار نظام‌ها و حکومت‌ها به‌خصوص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان است. خانواده‌های معظم و معزز شهدا صاحبان واقعی این انقلاب و نظام هستند و مطالبات آن‌ها نیز در راستای آرمان‌های امام راحل (ره) خواهد بود و ما به‌عنوان مدیریت شهری از این مطالبات استقبال می‌کنیم.

شهرام آرمان رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس در ادامه مراسم روز درختکاری گفت: درخت طراوت محیط زندگی بشر را تأمین می‌کند و در هر محیط و فضائی که درخت باشد جریان زندگی در آنجا زنده‌تر پویاتر و سبزتر خواهد بود.

آرمان افزود: برای نفس کشیدن زمین انسان‌ها با کاشتن درخت اهمیت آن را برای زنده ماندن بیشتر درک می‌کنند در هفته منابع طبیعی که از ۱۵ تا ۲۲ اسفند برگزار می‌شود باید تلاش شود کاشت درخت و نهال به یک فرهنگ اصیل در میان مردم این سرزمین تبدیل شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس در تشریح مراسم صبح امروز گفت: در این مکان 250 نهال درخت از نوع توت و گاروم زنگی کاشته شد و تا پایان 22 اسفندماه کاشت نهال‌ها در بندرعباس ادامه دارد. آرمان در خصوص چالش‌های آبیاری‌ای درختان در شرایط آب و هوایی بندرعباس گفت: قطعاً مشکلاتی در این راستا وجود دارد و آب‌رسانی با تانکر انجام می‌شود که با تمهیداتی که انجام‌شده امیدواریم که آبیاری درختان به‌موقع انجام شود.

 

گفتنی است که طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت طی ف چهار سال هدف‌گذاری شده است که سهم هرمزگان در این طرح، سالانه ۶ میلیون اصله درخت است.

در این مراسم اعضای شورای شهر بندرعباس، خادم یاران رضوی، کارکنان فضای سبز شهرداری بندرعباس، دانش آموزان و فعالان محیط زیست حضور داشتند.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها