شکایت مغازه‌داران از حضور بی‌قاعده دستفروشان؛

روزگار تلخ و شیرین کاسبی



معضل عدم ساماندهی دست‌فروشان بندرعباس، طاقت مغازه‌داران را طاق کرده است. مغازه‌داران بندرعباس،‌علی‌الخصوص مجتمع نگین خلیج فارس، کساد شدن بازارشان را به دلیل سدمعبر کردن زودهنگام دست‌فروشان می‌دانند و می‌گویند؛« درست است که دست‌فروشان نیز کسب‌وکار خودشان را دارند اما باید مغازه‌داران را هم در نظر بگیرند که با هزینه‌های هنگفت شارژ، مالیات و اجاره مغازه باید درآمد داشته باشند و اگر بدون در نظر گرفتن ساعت مشخص، بساط خود را پهن کنند، عملاً بازار مغازه‌داران را مختل می‌کنند. به‌خصوص که در روزهای پایان سال و تب‌وتاب خریدهای عید نوروز که مغازه‌داران می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند، دست‌فروشان با بی‌توجهی به مغازه‌داران بساط خود را در تمام ورودی مجتمع‌ها ازجمله مجتمع نگین و مغازه‌های اطراف خیابان شهید بهشتی پهن می‌کنند». البته رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس اعلام کرد که طرح هفت شنبه‌بازار در سال آینده اجرا می‌شود و این مشکل برطرف می‌شود؛ اما مدیریت تخلفات شهری بندرعباس درباره عدم نظارت بر دست‌فروشان هیچ پاسخی نداده است. 
در ادامه این گزارش اعتراض یکی از مغازه‌داران بندرعباس و رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس را دراین‌باره می‌خوانیم.

  

 گلایه‌ی مغازه‌داران

  
یکی از مغازه‌‌داران مجتمع نگین خلیج‌فارس دراین‌باره گفت: «آیا انصاف است که ما مغازه‌داران که باید هزینه‌هایی همچون شارژ، مالیات و اجاره مغازه را بدهیم اما دست‌فروشان با سد معبر کردن در مسیر ورودی مجتمع، بازار ما کاسبان را مختل کنند؟ چرا دست‌فروشان مراعات حال ما مغازه‌داران را نمی‌کنند و فقط به فکر فروش خود هستند؟ بااینکه باید دست‌فروشان در ساعاتی مشخص‌شده بساط خود را پهن کنند اما یک الی دو ساعت زودتر از ساعت تعیین‌شده جانمایی می‌کنند و تمام ورودی‌های مجتمع و مغازه‌های اطراف خیابان شهید بهشتی را مسدود می‌کنند. وقتی با مسئولان تخلفات شهری تماس می‌گیریم که لااقل مانع شوند که زودتر از ساعت تعیین‌شده سد معبر نکنند هم هیچ پاسخی نمی‌دهند یا می‌گویند که تذکر می‌دهند اما کو گوش شنوا؟ از شما اصحاب رسانه خواهشمندم که با جدیت این موضوع را پیگیری کرده که در روزهای پایان سال، ما مغازه‌داران نیز بتوانیم درآمد داشته باشیم و شرمنده خانواده نشویم». برای پیگیری این موضوع به سراغ تخلفات شهری بندرعباس رفته‌ایم اما پس از گذشت دو هفته، هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
    
  

طرح هفت شنبه‌بازار، راهی کارساز برای ساماندهی دست‌فروشان

  
 «عادل فخاریان»، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس درباره سامان‌دهی دست‌فروشان به خبرنگار صبح ساحل گفت: «این سازمان طرحی به نام «طرح هفت شنبه‌بازار» ارائه کرده است بدین گونه که این طرح هر روز هفته در یکی از نقاط شهر اجرا خواهد شد. در حال حاضر؛ هفت نقطه شهر در نظر گرفته‌شده است که با مصوبه نهایی کمیته ساماندهی دست‌فروشان، این امر محقق خواهد شد». وی ادامه داد: «برای عملیاتی شدن «طرح هفت شنبه‌بازار»، باید از طریق فرمانداری، کارگروه‌هایی متشکل از ادارات مختلف اعم از اداره صنعت معدن تجارت، اداره بهداشت، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، پلیس امنیت و اطلاعات عمومی، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و شهرداری ایجاد شود تا تمام دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را بگذارند و برای سامان‌دهی هرچه زودتر دست‌فروشان از هیچ تلاشی دریغ نکنند». فخاریان در پاسخ به خبرنگار صبح ساحل درباره زمان دقیق اجرای این طرح گفت: «نظارت بر اجرای این طرح بر عهده فرمانداری بندرعباس است که تا هفته گذشته درگیر امور انتخابات بوده است؛ اما ازاین‌پس اولویتشان سامان‌دهی دست‌فروشان بندرعباس است که انشالله در سال 1403 مصوبه این طرح ابلاغ و سپس اجرا شود».

روزنامه صبح ساحل

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها