اختصاص سه هزار هکتار زمین برای احداث بندر نسل جدید در پسکرانه لنگه



استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های بندر جدید لنگه گفت: سه هزار هکتار زمین برای احداث این بندرگاه درنظر گرفته شده است و آمادگی داریم به سرعت پسکرانه این بندر نسل جدید صنعتی و تولیدمحور گسترش پیدا کنند.

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی روز جمعه گفت: طرح احداث پسکرانه صنعتی و بندرگاه جدید لنگه به عنوان بزرگترین بندر غرب هرمزگان با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه، پیش از این مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این بندر جدید (بندر نسل سه شهرستان بندرلنگه) آمادگی سرمایه‌گذاری و کار مشترک با شرکت‌های فولادی هستیم؛ تا تولید در این بندر و نزدیک‌ترین نقطه به مبادی صادرات و واردات شکل بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، باتوجه به اینکه در مجموع ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای توسعه ریلی استان از جمله احداث بنادر نسل سه اختصاص یافته است، اظهار کرد: باید طراحی این بندر به گونه‌ای باشد که بتوان از مزیت نسبی منطقه به خوبی استفاده کرد و بتوان در کنار بندرگاه از ظرفیت حوزه صنعتی نیز بهره برد.

دوستی با تاکید بر لزوم تعریف پسکرانه مناسب برای گسترش این بندر در آینده بیان کرد: این بندرگاه در قالب یک کلان پروژه تعریف شده است که بتواند باتوجه به فاصله نزدیک با بنادر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با استفاده از مزیت‌های نسبی سرزمینی، تحقق منافع ملی ما را افزایش دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها