ایران در ساخت قطعات هواپیماهای مسافربری خودکفا شد



معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: تقریباً برای هیچ نوع تعمیراتی نیاز نداریم هواپیماهایمان به کشورهای خارجی بروند .

    

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تسنیم، جواد مشایخ با اشاره به خودکفایی ایران در حوزه ساخت قطعات هواپیماهای مسافربری که توسط محققان و متخصصان حاضر در شرکت‌های دانش بنیان محقق شده است، اظهار کرد: در حوزه هواپیماهای تجاری و مسافربری، ایران قبلاً وابستگی زیادی در تهیه قطعات هواپیما حتی در لایه تأمین و نگهداری داشت و به واسطه تحریم‌هایی که اتفاق افتاد، اساساً این گزینه را روی میز نداشتیم که قطعات را از سایر تأمین کنندگان بین المللی، تهیه کنیم.

    

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: بعد از اعمال تحریم‌ها اتفاقی که افتاد این بود که بخشی از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی، توانشان را در بومی سازی قطعات خودرو، تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی به کار گرفتند.

     

وی بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش بنیان داخلی الحمدالله به آن سطح از توانمندی رسیده اند که برخی کشورها از جمله روسیه که در حوزه‌های مختلف نظامی، تجهیزاتی و تسلیحاتی پیشرفته هستند، مسیر همکاری با شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را در پیش گرفته اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها