7 هزار و 600 میلیارد تومان بودجه شهرداری بندرعباس تصویب شد



بودجه 7 هزار و 600 میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری بندرعباس، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در یک‌صد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر به تصویب رسید. یک‌صد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار بررسی لایحه بودجه شهرداری با حضور شهردار بندرعباس برگزار شد که در این جلسه با حداکثر آرا بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس به تصویب رسید.

    

حداقل همکاری برای جابه‌جایی بودجه آینده

به گزارش صبح ساحل، رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: به همکاران شهرداری تأکید کردیم که بودجه واقعی بسته شود و اگر در سه‌ماهه اول سال نمی‌توانند پروژه‌ای را به اتمام برسانند به شورا اعلام کنند. شورا حداقل همکاری برای جابه‌جایی بودجه را در سال آینده خواهد داشت.

«مصیب نظری» افزود: بر اساس پروژه‌هایی که به‌صورت اولویت‌دار مشخص‌شده پیش بروید تا شهروندان اثر آن را لمس کنند.

  

امیدواریم بتوانیم تعهدات عمرانی را محقق کنیم

«مهدی نوبانی»، شهردار بندرعباس در این جلسه درباره بودجه ۱۴۰۳ توضیح داد: بودجه شهرداری بندرعباس و سازمان‌های وابسته در سال ۱۴۰۳ بالغ‌بر 7 هزار و 600 میلیارد تومان است. بودجه عمرانی 3 هزار و 800 میلیارد تومان بسته‌شده که ۴۷ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پروژه‌های شاخصی که در حوزه عمرانی تعریف‌شده شامل تکمیل تقاطع پیامبر اعظم؛ تکمیل تقاطع مهرگان و پل پردیس؛ تکمیل پارکینگ‌های سطح شهر؛ خرید، تجهیز و اورهال ناوگان حمل‌ونقل عمومی و پل مجاور پارک جنگلی است.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: بودجه‌ جاری شهرداری بندرعباس ۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده که ۴۲ درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده است و شامل حقوق و مزایا کارکنان، هزینه‌های اداری و هزینه‌های جاری می‌شود. هزینه‌های تملک دارایی شهرداری نیز ۱۱ درصد کل بودجه است.

نوبانی بابیان اینکه از کل بودجه سال آینده، 7 هزار و 200 میلیارد تومان از درآمدهای خودِ شهرداری بندرعباس خواهد بود، گفت: 400 میلیارد تومان نیز بحث‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌شده است. امیدواریم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم تعهدات عمرانی را محقق کنیم.

وی بابیان اینکه برخی از پروژه‌ها به‌صورت اولویت‌دار یا ستاره‌دار دیده‌شده‌اند، گفت: این موارد شامل پروژه‌های عمرانی، بافت فرسوده، بازگشایی معابر، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، افزایش سرانه‌های ورزشی و فضای سبز، پرداخت دیون ممتازِ، حفظ و ارتقا ایمنی شهر، حفظ و توسعه تأسیسات شهر و توسعه زیرساخت‌های شهر در بودجه سال آینده شهرداری دیده‌شده است.

  

توصیه به منتخبین مجلس؛ در اتحاد و وفاق برای ایران تدبیر کنید

«اسماعیل رئیسی»، عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور ضمن تبریک به منتخبین مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر رهبری گفت: همان‌گونه که رهبری اشاره کردند «آن چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند سخنان اختلاف انگیز، دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن پسند است»؛ بنابراین در مجلس جدید بایستی منتخبین مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس جدید از بین برود و کام‌ها تلخ شود. اگر این رویه را در پیش نگیرند اولین اثرش این است که کام ملت تلخ می‌شود و مجلس از کارایی می‌افتد.

وی در یک توصیه‌ای به منتخبین مجلس گفت: در اتحاد و وفاق برای ایران اسلامی تدبیر و برنامه‌ریزی کنید و برای هرمزگان بجنگید.

رئیسی درباره بودجه ۱۴۰۳ شهرداری بندرعباس گفت: بودجه به مبلغ ۷ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان است که این مبلغ ۴۲ درصد هزینه جاری شهرداری و ۴۷ درصد بودجه عمرانی و ۱۱ درصد تملک دارایی مالی و دیون قطعی سنوات بسته‌شده است.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: در بودجه ۱۴۰۳ نگاه به بودجه‌های عمرانی نگاه ویژه‌ای بوده است. بافت فرسوده و محلات کمتر برخوردار در این بودجه در اولویت دیده‌شده‌اند. به شهردار توصیه می‌کنم طبق بودجه مصوب شده پیش برود و بازگشایی معابر در بافت‌های فرسوده را دستور کار قرار دهد.

  

درصد پیشرفت پروژه‌ها قابل‌قبول نیست

«احمد کناری نژاد»، عضو شورای شهر بندرعباس نیز در نطق پیش از دستور با اشاره به اینکه در این مدت تذکراتی را به شهردار بندرعباس داده‌ایم اما متأسفانه می‌بینیم شهرداری کماکان همان مسیر اشتباه را طی می‌کند، گفت: درباره عملکرد بودجه ۱۴۰۲ شهرداری، بحث‌های زیادی وجود دارد. شهرداری عملکرد قابل قبولی نداشته و تذکراتی که داده‌شده نیز به‌جایی نرسیده است‌.

وی بابیان اینکه درآمد شهرداری بندرعباس در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ درصد است و به ۱۰۰ درصد نرسیده است، افزود: یکی از مهم‌ترین معیارهای شهرداری بحث درآمد است. بسیاری از شهرها در همین شرایط اقتصادی درآمد ۱۰۰ درصد کسب کرده‌اند.

عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: همچنان پس از دو سال پروژه‌‌های نیمه‌تمام شهر ازجمله پروژه پایانه مسافربری، پل‌های سطح شهر و غیره نیمه‌تمام مانده‌اند و درصد پیشرفت پروژه‌ها قابل‌قبول نیست.

کناری نژاد گفت: تیم فوتبال شهرداری دو سال متوالی در شرایط نامناسبی به سر می‌برد. وضعیت جمع‌آوری زباله‌ها قابل‌قبول نیست و هنوز بسیاری از شهروندان از این مسئله گلایه دارند. عدم نگهداشت شهر، عدم ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بارهای سطح شهر، بازگشایی معابر در محلات کمتر برخوردار، عدم اجرای پروژه‌ی شهربازی ۷ هکتاری و بوستان ۵۰ هکتاری، عدم اجرای مصوبات شورای ششم، ترافیک شهر و... همه این موارد گلایه‌هایی از عملکرد شهرداری بندرعباس است.

وی بابیان اینکه در جلسات آینده طرح سؤال کتبی را خدمت شهرداری بندرعباس ارسال می‌کنیم، افزود: در این دو سال هیچ‌کدام از این موضوعات به سرانجام نرسیده است و همچنان بلاتکلیف هستند. با این مبلغی که مسئولان شهری از ارزش‌افزوده کسب می‌کنند درآمد شهرداری پایین آمده است و مردم درخواست‌های مختلفی دارند. اگر اقدامی نشود در جلسات آینده طرح سؤال از شهردار بندرعباس انجام خواهد شد.

   

4 میلیارد تومان بودجه شورای شهر بندرعباس

پس از رأی‌گیری و تصویب کلیات بودجه شهرداری، بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس برای سال آینده به مبلغ 4 میلیارد تومان شامل حقوق و مزایا، هزینه‌های اداری و مصرفی و هزینه‌های انتقالی به تصویب رسید.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها