به دلیل شرایط جوی نامناسب؛

تردد دریایی در بنادر غرب هرمزگان متوقف شد



اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: تردد شناورهای صیادی، تفریحی، مسافری و سنتی از امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان ظهر چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در غرب استان به دلیل شرایط جوی نامناسب ممنوع است.

به گزارش صبح ساحل، اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان روز دوشنبه اعلام کرد: این تصمیم باتوجه به اخطاریه‌های هواشناسی و شرایط نامساعد جوی و وزش شدید باد با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۲ متر و احتمال بروز تند بادهای لحظه‌ای انجام گرفته شده است. در این مدت تردد شناورهای تجاری فلزی نیز با تمهیدات لازم انجام می‌شود.

طبق اعلام این اداره، ممنوعیت تردد در شرایط نامساعد جوی به‌دلیل ارتقای سطح ایمنی و سلامت جان هموطنان است و مسافران و گردشگران در صورت تعطیلی بنادر به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجازی که بدون استانداردهای لازم و ارتباط رادیویی با مراکز جستجو و نجات هستند، استفاده نکنند.

براساس این گزارش لازم است کسانی که قصد سفرهای دریایی از مسیر غرب هرمزگان به مناطق گردشگری از جمله جزیره کیش را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد ۱ و۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند.

همچنین در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ و یا از طریق کانال اضطرار دریایی (۱۶vhf) ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها