وزش باد نسبتاً شدید در مناطق دریایی هرمزگان؛ شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از ظهر تا ساعات پایانی شب با افزایش سرعت بادهای جنوب غربی-شمال غربی به ویژه در جزایر خلیج فارس،دریا نسبتا مواج می شود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سرعت باد در جزایر غربی استان (در کیش و لاوان) و همچنین در تنگه هرمز ( در جنوب جزیره قشم ،هرمز و لارک)تا نزدیک 45 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به بیش از 150 سانتی متر می رسد.


وی افزود: توصیه می شود در این مدت با توجه به شدت باد شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم بویژه در بنادرغربی استان و محدوده تنگه هرمز صورت پذیرد.


کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در سایر مناطق آسمان استان صاف تا کمی ابری پیش بینی می شود.

حمزه نژاد افزود: روز جمعه سوم فروردین با گذر یک موج بارشی در سطح استان افزایش ابرناکی و در مناطق غربی و شمالی استان و جزایر غربی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می شود.


وی گفت: به لحاظ دمایی، نوسانات 1 تا 2 درجه ای دما مورد انتظار است.


کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از روز یکشنبه 5 فروردین تا سه شنبه 7 فروردین، تاثیر یک موج بارشی در سطح استان پیش بینی می شود که گسترش آن در مناطق بیشتری از استان مورد انتظار است و احتمال سیلابی شدن مسیل ها در مناطقی از استان دور از انتظار نخواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها