از ۲۹ اسفند گذشته تا ۱۳ فروردین امسال؛

بیش از ۱۳ تُن مواد غذایی فاسد در قشم امحا شد



رئیس کمیته بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از امحای ۱۳۵۶۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته طی ۱۴ روز (۲۹ اسفند گذشته تا ۱۳ فروردین امسال)، خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «داریوش جهان‌بین»، رئیس کمیته بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اعلام این مطلب، گفت: در این بازه زمانی یک‌هزار و ۳۲۰ مورد بازرسی از صنوف مختلف در سطح جزیره قشم انجام شد که علاوه بر ۱۳۵۶۰ کیلوگرم‌ مواد‌ غذایی فاسد، ۹۴ لیتر نوشابه‌های غیر مجاز و ۱۱۰ مورد اقلام دیگر نیز با حضور بازرسان این کمیته و بازرسان شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی شهرستان قشم امحا گردید.

وی ادامه داد: ۱۳۲ بازدید از مراکز اقامتی، ۴۶۱ مورد بازرسی از مراکز پذیرایی، ۸۲ مورد از مراکز تفریحی و ۴۶۵ بازرسی از صنوف مختلف سطح جزیره قشم هم از دیگر اقداماتی بود که از سوی این کمیته در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، انجام شد.

رئیس کمیته بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با تاکید بر اینکه در این‌ مدت ۱۱ مورد تعهد از صنوف مختلف گرفته شد، افزود: از ۴۲۰ کسبه سطح‌ جزیره قشم هم تعهد شفاهی گرفته شد و ۱۵۹ اخطار کتبی نیز به صنوف متخلف داده شد.

جهان‌بین اضافه کرد: ۱۳ واحد صنفی که به تمام قوانین و مقررات کسب و کار پایبند بودند و با رعایت نکات بهداشتی، توجه ویژه‌ای هم به تکریم مشتریان داشتند، مورد تشویق قرار گرفتند و براساس دستور مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم قرار شد مجوز کسب آنان برای تمدید از تخفیف ویژه برخوردار شود.

وی همچنین با اعلام اینکه ۱۳ واحد صنفی هم در این‌ مدت پلمپ شدند، ادامه داد: این ۱۳ واحد و صنوفی که به دلایل مختلف تعلیق، تعطیل و اخطار دریافت کردند هم در زمان تمدید مجوز، جریمه خواهند شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها