عدم توجه به جلو و توانایی در کنترل وسایل نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز، بیشترین علت تصادفات در هرمزگان

مرگ تلخ 4 نفر در تعطیلات عید فطر



عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز منجر به مرگ 4 نفر و مصدومیت  30 نفر در هرمزگان شد. این آمار چند روز  تعطیلات عید فطر  در جاده‌های استان  است که به گفته سرهنگ مهدی  نیکبخت رئیس پلیس‌راه هرمزگان بیشتر تصادفات  متعلق به خودروهای داخلی و در ساعات 20 تا  23 رخ‌داده است. 
    
از 21 تا 24 فروردین‌ماه جاری 50 فقره سوانح جاده‌ای در استان به وقوع پیوسته که 4 فقره مربوط به تصادفات فوتی، 23 فقره تصادفات جرحی و 23 مورد خسارتی بوده است. رئیس پلیس‌راه هرمزگان از کاهش 64 درصدی تصادفات فوتی ،50درصد خسارتی و همچنین افزایش 50درصدی  تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: بیشترین تصادفات فوتی در مسیر بندرعباس_حاجی‌آباد و جرحی نیز جاده‌های بندرعباس _میناب به ثبت رسیده است.
در این بازه زمانی 101 نفربر اثر تصادفات در معابر شهری و جاده‌های کشور جان باختند . سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور کشور به کاهش 46درصدی آمار جان‌باختگان  در مقایسه یا مدت مشابه سال گذشته اشاره‌ای داشت.
   
 ۴۴ درصد تصادفات مربوط به  عدم توجه به جلو
در تصادفات نوروز امسال نیز 813 نفر درصحنه تصادفات کشور کشته و 21 هزار  نفر مصدوم شدند.
 این آمار تصادفات در هرمزگان 24 فوتی (درصحنه) و 160 نیز مجروح به ثبت رسیده است.
معاون عملیات پلیس راهور فراجا، بیشترین علل تصادفات جاده‌ای در نوروز را عدم توجه به جلو و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.
سردار محمدباقر سلیمی افزود که تحلیل تصادفات امسال نشان می‌دهد که ۴۴ درصد تصادفات به خاطر عدم توجه به جلو است. این مسئله ریشه در خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان دارد و ادامه رانندگی با این شرایط منجر به وقوع تصادفات می‌شود. وی 20درصد از تصادفات و دومین علت تصادفات رانندگی را ناشی از عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه دانست  که این مسئله نیز ناشی از سرعت غیرمجاز است8، درصد از تصادفات مربوط به سبقت غیرمجاز و انحراف و تجاوز به چپ درراه‌های دوطرفه است که باعث تصادفات بسیار شدید و پر تلفات می‌شود که این تخلفات نیز سومین علل تصادف‌های جاده‌ای است.به گفته معاون عملیات پلیس راهور فراجا شش درصد از تصادفات ناشی از تغییر مسیر ناگهانی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت حق تقدم‌ها و گردش‌ها است. درمجموع چهار عامل اصلی عدم توجه به جلو،  عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه،  سبقت غیرمجاز و تغییر مسیر ناگهانی؛ ۷۸ درصد علت تصادفات را شامل می‌شوند.
  
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها