اعتراض شهروندان بندرعباس از پارک کردن موتورها در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده بندرعباس؛

نقض حقوق شهروندی در نبود مدیریت



صبح ساحل اعتراض شهروندان بندرعباس به تبدیل شدن پیاده‌روی خیابان شهید عراقی زاده به پارکینگ موتورسوارها را پیگیری کرد و مشخص شد که این محدوده مشکل تامین پارکینگ برای کسبه را دارد که بایستی با ورود و میانجی‌گری مسئولان مشکل رفع شود‌.
شهروندان بندرعباس از پارک کردن موتورها در سنگ‌فرش‌های خیابان شهید عراقی زاده {محدوده بازار اوزی‌ها و لاری‌ها} معترض هستند. به گفته شهروندان مسئولان شهری برای تردد روان‌تر مردم در بازار، این خیابان را سنگ‌فرش کرده‌اند؛ اما حال به پارکینگ موتورها تبدیل‌شده است. یکی از شهروندان بندرعباس دراین‌باره به خبرنگار صبح‌ساحل گفت: «این‌گونه مکان‌ها در تمام دنیا تحت عنوان narrow cobblestone street {خیابان سنگ‌فرش شده باریک} شناخته می‌شود که این امکان را برای شهروندان فراهم می‌کند تا در مرکز شهرها هم پیاده‌روی داشته باشند و نیز هم‌زمان از جاذبه‌های خرید و مکان‌های دیدنی لذت ببرند؛ اما متأسفانه این فضای عمومی مجدداً محلی برای تردد موتورسیکلت و پارکینگ آن‌ها شده است. همان‌طور که پیاده‌روهای ساحلی و پارک‌ها جولانگاه تردد موتورسیکلت‌ها شده‌اند و خطرات زیادی برای عابران پیاده به‌خصوص کودکان به همراه دارد».
به دنبال اعتراض شهروندان بندرعباس خبرنگار صبح‌ساحل به سراغ شهرداری منطقه 3 بندرعباس رفت و علت را جویا شد.
به گفته روابط عمومی شهرداری منطقه 3 بندرعباس؛ در محدوده خیابان شهید عراقی‌زاده یک پارکینگ که متعلق به ارگان خاصی است، وجود دارد که به بازاریان اجازه پارک وسایل نقلیه‌شان را نمی‌دهد. به همین علت، کسبه بازار نیز مجبور به پارک موتورها در سنگ‌فرش‌های این محدوده هستند.
وی ادامه داد: «اگر مانعی بگذاریم که موتورها در سنگ‌فرش‌ها پارک نکنند؛ معلولین و کالسکه‌داران برای تردد نیز دچار مشکل می‌شوند. درنهایت از مسئولان بلندمرتبه‌تر مانند؛ نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و شهردار بندرعباس خواهشمندیم برای تردد شهروندان فکری برای پارکینگ موتورها کنند».
بنابراین شهرداری تاکنون مکانی را برای پارکینگ وسایل نقلیه بازاریان در نظر نگرفته است و این مسیر همچنان، پارکینگ موتورها باقی می‌ماند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها