توقیف لنج صیادی متخلف در آبهای قشم



 فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: یک فروند لنج صیادی متخلف به همراه ادوات صید غیرمجاز درپی گشت یگان حفاظت منابع آبزیان، در فصل ممنوعیت صید حلوا سفید در آبهای قشم توقیف شد.

   

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ مسعود احسانی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان قشم ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاضی اعزام شد.

وی بیان کرد: در این عملیات یک فروندلنج غیرمجاز متخلف توقیف و یک دستگاه تور پرساین غیرمجاز حلواسفید به همراه تور مربوطه در محدوده باسعیدو به همراه ۱۵۰ کیلوگرم ماهی مخلوط و ادوات کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اظهار کرد: در این راستا ۱۱ متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده و ارسال به مرجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی به پایگاه حفاظت منابع آبزیان این شهرستان دلالت داده شد.

سرهنگ احسانی اضافه کرد: همچنین اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان قشم طی گشت زنی در منطقه‌های خورگوران، کانی، دوستکوه و خوریات خمیر، ۲ جفت تخته ترال به همراه ۲ دستگاه تور ترال، ۱۴۶ طاقه تور منو فلامنت و ۵۵۰ متر طناب کشف و به پایگاه یگان حفاظت منابع آبزیان قشم جهت سیر مراحل قانونی انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: تمامی توقیفات ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات جهت تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده اند.

این مسئول وارد کردن هرنوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع عنوان کرد و ادامه داد: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

اداره‌کل شیلات هرمزگان همه ساله باتوجه به فصل تخم ریزی آبزیان به‌ویژه گونه‌های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می‌کند، که در این بازه زمانی هرگونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت صید جرم محسوب شده و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است.

صید هامور ماهیان از اول فروردین تا پایان اردیبهشت، صید حلوا سفید از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت و صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خردادماه ۱۴۰۳، صید میش ماهیان نیز از ۱۵ مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده ممنوع است.

براساس این تقویم همچنین ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از ۱۶ فروردین تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری است و صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو (حدود اوایل مهرماه به مدت ۴۵ روز) ممنوع است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها