افزایش سرمایه‌گذاری‌های عربستان در پاکستان


نویسنده: عدنان نگاری

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز سه شنبه در سفر جاری خود به پاکستان بحث در مورد سرمایه گذاری را بسیار مثبت توصیف کرد و گفت تمرکز اسلام آباد بر نتایج و غلبه بر موانع مزایای قابل توجهی به همراه خواهد داشت.
 
وی روز دوشنبه در یک سفر دو روزه با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و پیشبرد قراردادهای سرمایه گذاری توافق شده قبلی وارد پاکستان شد. سفر او کمی بیش از یک هفته پس از دیدار محمد بن سلمان، ولیعهد، شهباز شریف، نخست وزیر مکه انجام شد و بر تعهد پادشاهی برای تسریع در سرمایه گذاری به ارزش ۵ میلیارد دلار تاکید کرد. 
پاکستان و عربستان سعودی روابط تجاری، دفاعی و فرهنگی قوی‌ای نیز دارند. این پادشاهی خانه بیش از ۲.۷ میلیون مهاجر پاکستانی است.
فیصل بن فرحان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای پاکستانی خود اسحاق دار گفت:ما از نگرش بسیار فعالی که در جلسات خود، به ویژه با شورای ویژه سرمایه گذاری تسهیل دیدیم بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم.
اشاره او به شورای نظامی پاکستان بود که سال گذشته برای نظارت و پیگیری سریع همه سرمایه گذاری‌های خارجی تشکیل شد. وی در ادامه افزود:بسیار مطمئن هستم که نتایج این بازدید و نتایج کاری که بین دو تیم مربوطه انجام می‌شود با این نگرش و با این رویکرد تمرکز بر نتایج، تمرکز بر غلبه بر موانع، مزایای قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. این مقام همچنین گفت که این دیدار فرصت قابل توجهی برای پادشاهی سعودی برای رسیدن به افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در پاکستان خواهد بود.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها