مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

خروج سامانه بارشی تا پایان هفته از استان



در پی صدور هشدارسطح قرمز هواشناسی و شروع بارش‌ها از روز گذشته در استان هرمزگان تمام ارگان‌ها از تجهیزات و دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان برای احتمالات ناگهانی در حالت آماده باش قرار گرفتند، همچنین مدیرکل مدیریت بحران، فرمانداران و رسانه ها در تمامی برنامه‌ها و از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع رسانی استفاده و هشدارهای مورد نیاز را به مردم اطلاع دادند. عبور این سامانه‌ی بارشی از استان با قطعی برق و انسداد موقت برخی از مسیرهای ارتباطی شد. مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان استانداری هرمزگان در خصوص تدوام این سامانه در استان گفت: « این سامانه‌ی بارشی تا پایان هفته در استان خواهد اما از شدت آن کاسته می‌شود اما توصیه می‌شود شهروندان هشدارهای هواشناسی را تا پایان خروج سامانه از استان جدی بگیرند».

  

لاوان میانگین بیشترین میزان بارش

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان استانداری هرمزگان در گفت‌وگویی که با خبرنگار صبح ساحل داشت در خصوص تمهیدات انجام شده در استان گفت: « با توجه به آگاهی و گزارش‌ها هواشناسی ستاد مدیریت بحران استان به همراه دستگاه‌های اجرایی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه به‌طور کامل در سطح استان صورت گرفت. طبق اعلام هواشناسی هرمزگان این سامانه بارشی تا پایان هفته مهمان استان خواهد بود اما بارش‌ها‌یی به پراکنده خواهیم داشت. در حال حاضر از میانگین بارش‌ها در استان لاوان با 124 میلی‌متر بارندگی دارای بیشترین میزان بارش بوده است».

 

هیچ خسارتی به زیرساخت‌ها وارد نشد

 

مهرداد حسن‌زاده افرود: « به دلیل طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن آب در آب‌نماها؛ بالغ‌بر ۳۰ روستا موقتاً مسدود شدند که برخی از آن‌ها خودبه‌خود در حال بازگشایی هستند؛ تعدادی از این روستاهای استان نیز با مشکل قطعی برق مواجه شدند که مسئولان بخش توانیر سعی در رفع آن نمودند. همچنین محورهای مواصلاتی شرق، غرب و جنوبی استان باز هستند و تردد برای رانندگان و مسافران بدون مشکل است.

وی افرود: « در سطح جزایر و سواحل مورد خاصی گزارش نشده تاکنون تنها یک مورد قطعی فیبر نوری در شهرستان رودان را داشتیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به روال عادی خود بازگشت. امروز قطعی تلفن ثابت شهرستان حاجی‌آباد را داشتیم که در چند ساعت گذشته به حالت نرمال بازگشت».

 

همشهریان نکات احتیاطی را رعایت کنند

حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان استانداری هرمزگان از اسکان اضطراری شهروندان روستاهای جاسک گفت:« ۱۷۰ خانوار در چهار روستای گرندو، گنجک ، کروج و لیره‌ای واقع در شهرستان جاسک در پی بارندگی دیشب در مساجد و مدارس اسکان اضطراری شدند. در حال حاضر با هماهنگی‌های انجام‌شده با ستاد اجرایی امام در شهرستان اقدام به توزیع بسته‌ی معیشتی وغذای ‌گرم در بین افراد را داشته باشیم».

 

وی در آخر افرود: «توصیه می‌شود شهروندان هشدارهای هواشناسی را تا پایان خروج سامانه از استان جدی بگیرند. هشدار هواشناسی برای تمام شهروندان استان ارسال‌شده است و ازآنجایی‌که اکثر اراضی مستعد وقوع سیلاب و بالا آمدن ناگهانی آب هستند از ساکنین شرق استان می‌خواهیم از ترددهای غیرضروری خصوصاً در محور آب‌نماها، جاده‌های روستایی برون‌شهری اجتناب نمایند ازآنجایی‌که بارندگی‌های پیشرو به سمت غرب استان پیشروی دارند، همشهریان نکات احتیاطی را مدنظر قرار دهند تا مشکلی پیش نیاید».

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها