انهدام ریزپرنده‌های رژیم صهیونسیتی در آسمان کشور

ایران امن



بامداد جمعه، 31 فروردین ماه پدافند هوایی اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق این شهر به گوش رسید. رسانه‌های آمریکا و اسرائیل مدعی شدند تاسیساتی هدف موشک و پهپاد قرار گرفته است؛ اما بررسی‌های میدانی نشان داد تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است. آژانس انرژی اتمی هم تأیید کرده که هیچ خسارتی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشده است. نیویورک‌تایمز و الجزیره در روایت خود از این حادثه با محدود خواندن آن عنوان کردند که آرامش برقرار شده است. در این میان یک دیپلمات فرانسوی درباره پرواز ریزپرنده‌ها در حریم هوایی اصفهان و تبریز مدعی شد که حمله و هدایت ریز پرنده‌ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است.

  

  انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان 

 سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است که به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند. همچنین در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.
 

 رصد پدافند هوایی علت صدا هولناک در تبریز

«تراب محمدی»، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: «هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است». وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: «این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است».
  

 امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده بدون خسارت مالی و جانی

«امیرعبداللهیان»، رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: «حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند. باید ریشه بحران کنونی مورد توجه قرار گیرد که ناشی از جنگ افروزی، نسل‌کشی و جنایات جنگی و ترکیب رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری است و اگر جنگ علیه غزه متوقف شود، آرامش به کل منطقه باز می‌گردد و همه ما از جمله ایران از این آرامش سود خواهیم برد».
  

 حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته است

سیان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای اعلام کرد که حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته است. خبرگزاری رسمی عمان این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. وزارت خارجه ایتالیا خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد: ما با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف هستیم.
بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، پرواز برخی از فرودگاه‌ها از جمله مهرآباد تهران با تعلیق مواجه شده بود که پس از چند ساعت از این حادثه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که با محدودیت عملیاتی اعمال‌شده در برخی فرودگاه‌های کشور برطرف شده است. 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها