رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد:

افتتاح 190پروژه بهداشتی و درمانی در سال گذشته



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۹۰ پروژه بهداشتی و درمانی در سال گذشته در سطح استان افتتاح شد. دکتر غلامعلی جاودان در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان سال، ۵۵ طرح بهداشتی در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد افزود: بیمارستان ۵۳۱تختخوابی بندرعباس، بیمارستان۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره در محوطه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب در حال ساخت است. وی این را هم افزود که در صورت تأمین اعتبار و تا پایان دولت سیزدهم، با بهره‌برداری از این سه بیمارستان، هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه می‌شود. جاودان افزود: ساخت دانشکده دندانپزشکی از سال ۱۴۰۰ شروع‌شده و ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۶ میلیارد تومان نیز امسال تعیین اعتبارشده است. وی به راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در بستک در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در زیرساخت‌های رفاهی نیز مشکل‌ داریم تا به متخصصان و پرستاران خانه ‌سازمانی دهیم. جاودان این را گفت که به لحاظ هزینه و اعتبارات علی‌رغم شرایط اقلیمی هرمزگان، تفاوتی با سایر استان‌ها نداریم که باعث بروز مشکلاتی برای اجرای طرح‌ها و... می‌شود. وی از حامیان دانشگاه علوم پزشکی سخن گفت و ادامه داد:وزیر و معاونان وزیر بهداشت، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان استان در مجلس، استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان همواره حامی دانشگاه هستند.جاودان با بیان اینکه در سال 67 دانشگاه علوم پزشکی در هرمزگان تأسیس شد. وی افزود: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست گفت: برای نخستین بار تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری هرمزگان، معاونت غذا و دارو و یک سرمایه‌گذار برای تولید سرم و آنتی‌بیوتیک امضاشده است.
  

 کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه سخنان خود به کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین چالش حوزه بهداشت و درمان استان هرمزگان است. جاودان با بیان اینکه در شرق استان بیشترین کمبود نیروی انسانی را داریم که باعث شده است در خدمت‌رسانی به مردم و بیماران با مشکل مواجه شویم افزود: البته تأکیدی بر نیروی انسانی بومی نداریم و اگر در استان ماندگار باشند، برای‌مان کافی است. وی گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۲هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت دارند. جاودان افزود: ۴هزار نفر کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان و.... داریم. در حال حاضر بین ۲۵تا ۷۵ درصد پست‌های سازمانی‌ استان بلاتصدی هستند. این مقام مسئول تصریح کرد: در شرق استان بیشترین کمبود نیروی انسانی را داریم که باعث شده است در خدمت‌رسانی به مردم و بیماران با مشکل مواجه شویم. وی اضافه کرد:در زیرساخت‌های رفاهی نیز مشکل ‌داریم تا به متخصصان و پرستاران خانه ‌سازمانی دهیم و ۱۰۰ میلیارد تومان خانه برای پزشکان و... رهن کرده‌ایم که این مبلغ را می‌توانستیم برای توسعه خدمات هزینه کنیم. جاودان یادآور شد: از بیش از 2هزار نفر مجوز استخدام سال گذشته، ۹۵۰ نفر در آزمون قبول شدند، اما ۲۰۰نفرشان هنوز مراجعه نکرده‌اند. وی گفت: ۱۵۰۰نفر نیروی انسانی برای بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس نیاز داریم. جاودان زیرساخت‌های رفاهی و شرایط آب و هوایی استان را  از دیگر چالش‌های استان ذکر کرد.
  

 رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال

  
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این نشست از رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال نیز صحبت کرد و گفت: این طرح با تأمین مالی دولت، در بیمارستان‌های دولتی هرمزگان دردست اجراست. وی در رابطه با  اجرای طرح جوانی جمعیت در استان  نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان زوج‌های نابارور استان را هم شناسایی می‌کند و به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد. وی اظهار کرد: این خدمات در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه و میناب به‌صورت تخصصی و فوق تخصصی به زوج‌های نابارور ارائه می‌شود. جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان گفت: شعار هفته سلامت امسال ، «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» است که بایستی اصل «پیشگیری مقدم بر درمان» در خانواده‌ها موردتوجه قرار گیرد. جاودان افزود: هر ایرانی باید یک مراقبت سلامت داشته باشد.
   

 توزیع دارو برای بیماران خاص، پیوندی 

دکتر حامد فلاح، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این نشست از توزیع دارو برای بیماران خاص، پیوندی و... در ۲۲داروخانه در سطح استان خبر داد و گفت: در 10ماه اخیر تعداد داروخانه‌ها از ۱۸۰به ۲۰۵ داروخانه افزایش‌یافته است. وی با بیان اینکه سهمیه دارویی استان بایستی از ۱.۹ درصد به ۲.۴درصد برسد افزود: حدود۱۰۰ قلم کمبود دارویی کشوری در استان هم داریم. فلاح گفت: ۴۰ شرکت توزیع دارویی در خارج از استان هستند که تلاش می‌کنیم به استان بیایند. دکتر ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست گفت: ۱۰۳ هزار نفر اتباع بیگانه ثبت‌شده در سامانه سیب در استان خدمات دریافت می‌کنند.
گفتنی است؛ در پایان این نشست از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران حوزه بهداشت و درمان تقدیر شد.خبرنگاران حوزه بهداشت ودرمان تقدیر شد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها