ریزش بهای نفت در بازار جهانی ادامه دارد



قیمت نفت حدود یک دلار کاهش یافت اما تحت تاثیر عوامل مختلف، تغییرات هفتگی چندانی را تجربه نکرد.

                                                                                                                                

به گزارش صبح ساحل، بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۹ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش، در ۸۲ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار معادل ۱.۳ درصد کاهش، در ۷۸ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه بسته شد. برای کل هفته، نفت برنت ۰.۲ درصد کاهش داشت اما شاخص نفت آمریکا ۰.۲ درصد رشد نشان داد.

                                                                                           

لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس روز جمعه گفت: مشخص نیست که آیا سیاست پولی به حد کافی، انقباضی است تا تورم را به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی آمریکا کاهش دهد یا خیر. نرخ‌های بهره بالاتر معمولا فعالیت اقتصادی را کاهش می‌دهد و تقاضا برای نفت را ضعیف می‌کند.

                                                                                                                

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا هم به رویترز گفت که تصور می‌کند تورم، احتمالا تحت سیاست‌های پولی فعلی کاهش خواهد یافت و به بانک مرکزی اجازه می‌دهد تا نرخ بهره را در سال ۲۰۲۴ کاهش دهد؛ البته شاید کاهش نرخ بهره تنها یک چهارم درصد باشد و تا قبل از ماه‌های پایانی سال انجام نشود.

                                                                            

عامل دیگری که هفته گذشته از قیمت نفت پشتیبانی کرد، احتمال تمدید محدودیت عرضه اوپک پلاس برای محدود نگه داشتن عرضه جهانی بود. تحلیلگران شرکت آی ان جی اعلام کردند همان طور که پیش از این اشاره کرده بودیم، ضعیف شدن قیمت، احتمال این که اعضای اوپک پلاس، کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه در روز را برای نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تمدید کند را افزایش می‌دهد و اگر هیچ سوپرایز نزولی در بخش تقاضا نباشد، باعث محدودتر شدن عرضه در بازار می‌شود.

                                                      
                                          

بر اساس گزارش رویترز، ساکنان فلسطینی اعلام کردند نیروهای اسرائیلی روز پنجشنبه، مناطقی از شهر رفح در جنوب غزه را بمباران کردند. این اظهارات نشان می‌دهد پس از عدم پیشرفت در جدیدترین دور مذاکرات برای توقف جنگ در غزه، درگیری در خاورمیانه ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها