45 هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تامین شد



معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۵ هزار هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن تامین شده است.

                                

به گزارش صبح ساحل،"ارسلان مالکی" امروز (یکشنبه) در نشست خبری اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم در حالی کلید خورد که موجودی زمین قابل احداث تقریبا صفر بود.

                     

رییس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با تلاش‌های انجام شده، با انجام تملک اراضی، استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی، اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها، اراضی دولتی و ملی واقع در حریم شهرها، توافق با بخش خصوصی و غیره، اکنون بیش از ۴۵هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تامین تامین شد و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت.

                               

وی از شناسایی ۶۰ نقطه در خارج از محدوده و حریم شهرها و انجام مطالعات مکان‌یابی آنها به منظور شهرک‌سازی خبر داد و اظهارداشت: در تعدادی از این شهرک‌ها طرح‌های تفصیلی تهیه و در برخی از آنها ساخت و ساز آغاز شده است.مالکی خاطرنشان‌کرد: تعداد پنج مورد از این شهرک‌ها در تهران مکان‌یابی شده است.

                                     

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: تاکنون در این زمین‌ها یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی از جمله تسطیح زمین، خدمات زیربنایی، جوی و جدول و غیره تعریف شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها