خانه محیط زیست کتابخانه فرهیختگان ایسین برتر کشوری شد



در اولین جشنواره خانه های محیط زیست برتر در استان لرستان، خانه محیط زیست کتابخانه فرهیختگان ایسین، برگزیده کشوری شد.

    
به گزارش صبح ساحل، اولین جشنواره خانه های محیط زیست برتر روز24و 25 اردیبهشت در استان لرستان برگزار شد و از استان هرمزگان، خانه محیط زیست کتابخانه فرهیختگان ایسین، توانست مقام برتر را کسب کند.

سازمان حفاظت محیط زیست در راه ارتقاء نقش مشارکت و همکاری مردم در حفظ محیط زیست و حضور آحاد مردم در مدیریت و حفاظت آن، از سال ۱۴۰۱ اقدام به ایجاد خانه های محیط زیست در سطح کشور کرده است.


هرمزگان از جمله استان های پیشرو در راه اندازی و تاسیس خانه های محیط زیست است و خانه های محیط زیست تا کنون در 13 شهر استان هرمزگان بندرعباس،میناب، جاسک، سیریک، رودان، بشاگرد، حاجی آباد، بستک، بندرخمیر، بندرلنگه،پارسیان، هرمز و قشم  تاسیس شده است که در همین راستا، 101 خانه محیط زیست در استان هرمزگان راه اندازی شده است.

خانه محیط زیست کتابخانه فرهیختگان ایسین با مسئولیت «فرشاد محمدی»، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان و «زهرا پورحسن»، مدیر اجرایی این خانه، با اجرای برنامه هایی چون، برگزاری کلاسهای آموزشی با موضوعات : «مدیریت پسماند»، «آشنایی با گونه‌های گیاهی و جانوری شاخص و نماد محیط زیستی استان»، «تهیه و تحویل بسته‌های آموزشی»، «بازدید از موزه تاریخ طبیعی»، «انجام بازدیدهای علمی از مناطق تحت مدیریت استان»، توانست مقام برتر کشوری در این جشنواره را کسب کند.

گفتنی است: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور راه اندازی شد و در پایان، 36 خانه به عنوان خانه های برتر انتخاب گردید که از این تعداد چهار کتابخانه عمومی به عنوان خانه برتر محیط زیست انتخاب شدند.
  


برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها