۲۱ تیم به لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند



با صعود استون ویلا به لیگ قهرمانان اروپا، تاکنون ۲۱ تیم جواز حضور در این بازی ها را در فصل آینده به دست آورده‌اند.

                                                                                                                                                                                                                            

به گزارش صبح ساحل، با شکست تاتنهام مقابل منچسترسیتی در هفته سی و هفتم لیگ برتر فوتبال انگلیس، استون ویلا به صورت رسمی مجوز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را دریافت کرد تا بیست و یکمین تیمی باشد که تاکنون موفق به راهیابی به این مسابقات شده است.

                                                                                

از آلمان صعود ۵ تیم بایر لورکوزن که عنوان قهرمانی بوندسلیگا را کسب کرد و همچنین بایرن مونیخ، اشتوتگارت، لایپزیش و بوروسیا دورتموند، تیمی که در فینال فصل جاری حضور دارد به مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده مسجل شده است.از اسپانیا تیم‌های رئال مادرید، خیرونا و بارسلونا حضورشان در فصل آینده را قطعی کرده اند. در حالی که ۳ هفته به پایان لالیگا باقی مانده است اتلتیکومادرید با ۷۰ امتیاز چهارم است و با تیم پنجم جدول یعنی اتلتیک بیلبائو ۸ امتیاز اختلاف دارد و هرچند هنوز روی کاغذ صعود اتلتیکومادرید قطعی نشده اما به تنها ۲ امتیاز برای کسب سهمیه نیاز دارد.

                                                   

از انگلیس هم تیم‌های منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول و استون ویلا هم توانستند جواز لیگ قهرمانان را کسب کنند.از ایتالیا هم اینترمیلان، آث میلان، بولونیا و یوونتوس موفق به راهیابی به لیگ قهرمانان شدند و تیم‌های آتالانتا، رم و لاتزیو رقابت سختی برای کسب آخرین سهمیه ایتالیا خواهند داشت.در فرانسه هم پاری سن ژرمن و موناکو صعودشان قطعی شده است و تیم‌های لیل، برست و نیست برای سهمیه چهارم فرانسه تلاش می‌کنند.

                                            

پی اس وی آیندهوون و فاینورد هم به عنوان نماینده‌های هلند به این بازی‌ها رسیده اند.اسپورتینگ لیسبون هم سهمیه پرتغال در لیگ قهرمانان را کسب کرده است.علاوه بر تیم‌هایی که به طور مستقیم از ۷ لیگ برتر اروپا جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده اند تیم‌های دیگر از همین لیگ‌ها و از دیگر لیگ‌های اروپایی باید از طریق مسیر پلی آف جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها