نخست‌وزیر اسلواکی در پی تیراندازی مجروح شد



دفتر «رابرت فیکو» اعلام کرد که نخست‌وزیر اسلواکی امروز (چهارشنبه) «در تلاشی برای ترور» مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، زوزانا چاپوتووا رئیس‌جمهور اسلواکی بلافاصله پس از انتشار خبر تیراندازی به جان رابرت فیکو ۵۹ ساله، این حمله را تایید کرد.

دفتر نخست‌وزیر اسلواکی اعلام کرد که فیکو در «وضعیتی مخاطره‌آمیز» به بیمارستانی در شهر «بانسکا بیستریکا» منتقل شده است.

چاپوتووا نیز در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «از حمله وحشیانه و بی‌ملاحظه امروز به رابرت فیکو کاملا شوکه شده‌ام و آن را به شدت محکوم می‌کنم.»

رئیس‌جمهور اسلواکی افزود: «در این لحظه حساس، برای او آرزوی قدرتمندی و بهبودی زودهنگام دارم. فکر من نیز پیش خانواده و نزدیکان اوست.»

به گزارش خبرگزاری اسلواکی (TASR)، لوبوس بلاها معاون رئیس پارلمان این کشور اروپای مرکزی اعلام کرد که فیکو مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شده است.

یک خبرنگار خبرگزاری اسلواکی نیز اعلام کرد که چندین گلوله در شهر «هاندلوا» در حدود ۱۱۰ مایلی شمال شرقی «براتیسلاوا» پایتخت این کشور شلیک شده است.

این خبرگزاری گزارش داد که فیکو پس از برگزاری نشست دولت، زمانی که در معرض دید عموم قرار گرفت، هدف تیراندازی قرار گرفته است.

طبق این گزارش، عکس‌هایی که توسط خبرگزاری‌ها منتشر شده، مردی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد در هندلوا بازداشت شده است.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، حمله به جان این مقام کشور اسلواکی که عضو اتحادیه اروپا است را به شدت محکوم کرد.

وی گفت: «این گونه اعمال خشونت‌آمیز در جامعه ما جایی ندارد و دموکراسی، ارزشمندترین دارایی مشترک ما را تضعیف می‌کند.»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم در بیانیه ای این حمله را محکوم کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها