مرد جوان پس از کلاهبرداری متعدد در قشم دستگیر شد

معامله شتر با رسید ساز جعلی



کلاهبرداری که با رسیدساز جعلی شتری  را  در روستای حسن لنگی خریداری کرده بود در قشم دستگیر شد. جواد 30 ساله اواخر سال گذشته یک نفر شتر از یک زن میانسال به قیمت 55 میلیون تومان خریده و یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی صوری نیز در بندرعباس به قیمت  15 میلیون تومان فروخته بود.
   

 خرید شتر با رسید ساز 

ماجرای فروش یک نفر شتر به  دی‌ماه سال 1402 برمی‌گردد. زن میانسالی برای تأمین هزینه‌های درمانی مادرش، آگهی فروش شتر را در برنامه دیوار درج کرد و مدتی بعد مرد جوانی پس از تماس با وی و تفاهم بر سر قیمت خرید، قرار ملاقات  گذاشت.یکشنبه 24 دی‌ماه خریدار به روستای حسن لنگی  رفت و در حضور آن زن و اطرافیان، بیان داشت که مبلغ را به کارت‌بانکی  واریز کرده است. وی با نشان دادن قبض پرداخت الکترونیکی درگوشی همراه خود به حاضران، و به بهانه اینکه دریافت پیامک واریز وجه زمان‌بر است شتر خریداری را با خود برد. زن میانسال هرچند دقیقه به گوشی همراه خود نگاهی می‌انداخت اما خبری از پیامک واریزی نبود. چند بار به شماره خریدار تماس گرفت ولی شماره موردنظر خاموش بود. صبح روز بعد وی به بانک مراجعه و آنجا متوجه شد که مورد کلاهبرداری قرار است.
  

 فروش موتورسیکلت صوری در کباب فروشی 

یک هفته بعد از اتفاق، در 2 بهمن‌ماه جواد به مغازه  کباب‌فروشی دربندرعباس مراجعه‌کرد.وی که منتظر سفارش غذا  بود متوجه شد چندنفری در رابطه با خرید موتورسیکلت پاکشتی صحبت‌ می‌کنند، به نزد آن‌ها رفت و بیان داشت که در خرید و فروش این نوع موتورسیکلت است. این مرد جوان با ارائه شماره تلفن و با ترفند و چرب‌زبانی، اعتماد آن‌ها را جلب کرد و موفق شد 15 میلیون تومان به‌عنوان بیعانه دریافت که پس از تحویل موتورسیکلت، مابقی مبلغ را از آن‌ها اخذ کند. وی از اینکه توانسته بود موتورسیکلت صوری را بفروشد با خوشحالی محل را ترک و تلفنش را‌خاموش کرد ...
  

  شناسایی متهم 

سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این خصوص گفت: در پی وصول دو فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری در قالب ارائه رسید جعلی واریز وجه و خریدوفروش موتورسیکلت پیگیری موضوع به‌صورت ویژه قرار گرفت.وی ادامه داد: در رابطه با پرونده  فروش شتر، شاکیه اظهار داشت که به جهت مشکلات مالی و به‌منظور تأمین هزینه‌های درمانی مادرش ، یك نفر شتر را در سایت دیوار جهت فروش آگهی کرده كه پس از درج آگهی فردی طی تماس از طریق دو شماره به‌عنوان خریدار با وی تماس تلفنی برقرار کرده است.او ضمن مراجعه به آدرس محل سكونت وی ، شتر را تحویل و تصویر رسید واریز وجه را به خانم فروشنده  نشان داده و وی را اغفال و محل را ترك کرده  است. شاکیه  پس از بررسی حساب بانكی خود متوجه عدم واریز وجه شده و چندین بار با خریدار تماس گرفته كه جوابگوی تلفن او نبوده است. 
سردار جاویدان با اشاره به وقوع یک مورد کلاهبرداری دیگر با عنوان جعلی فروشنده موتورسیکلت‌های پاکشتی تصریح کرد: پس از بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد در هر دو پرونده، فرد کلاهبردار با شماره تلفن‌های یکسان اقدام به اغفال مالباختگان کرده است.وی‌خاطرنشان کرد:با انجام  اقدامات فنی و مخابراتی مالک خط‌های تلفن مورد استفاده در کلاهبرداری شناسایی و تصاویر متهم اخذ و به رؤیت شكات رسید كه متهم را شناسایی کرده و کلاهبرداری‌های انجام‌شده را به وی منتسب دانستند. 
  

 اعتراف به فروش شتر 

کارگاهان پلیس آگاهی استان،موفق شدند مخفیگاه متهم دریکی از اسکله‌های جزیره قشم شناسایی کنند.جواد دریکی از رستوران‌های قشم به‌عنوان کارگر مشغول به کار بود،تا اینکه  در 21 فروردین‌ماه سال جاری با هماهنگی قضایی دستگیر‌شد. وی در تحقیقات فنی صورت گرفته صراحتا به جرم ارتکابی  اقرار کرده وبیان داشت که شتر را بلافاصله به قشم منتقل و آن را در روستای "شیب دراز" قشم فروخته
 است. جواد با تشکیل پرونده به دادسرا انتقال و  با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها