نماینده ولی فقیه در مراسم گرامیداشت یاد شهدای خرمشهر و یادبود شهدای خدمت در بندرعباس مطرح کرد؛

“سیاه نمایی” ابزار دشمن برای ترور شخصیت‌های بزرگ/ خرمشهر نماد ایستادگی


نویسنده: صبح ساحل


شب گذشته مراسمی برای بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهانش و همچنین سالروز آزادسازی خرمشهر در گلزار شهرداری بندرعباس با حضور جمعی از مسئولین استانی و مردم برگزار شد.



به گزارش صبح ساحل، «محمد عبادی‌زاده» امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان در ابتدای مراسم شهادت رئیس جمهور شهید و همراهانش را تسلیت عرض نمود و گفت: « یکی از بخش های مهم شخصیتی رئیس جمهور فقید صبر ایشان در مقابل نامهربانی‌ها بود که باعث میشد هیچ واهمه‌ای برای حرکت به سوی اهداف انقلاب اسلامی و جنگ حق و باطل نداشت باشد».
وی در ادامه افزود:« در طول تاریخ انبیا همیشه دشمن با استفاده از جنگ روانی علیه جبهه‌ی حق به مبارزه پرداخته است؛ دشمن زمانی که توانایی ترور شخص را نداشت به ترور شخیصت‌های بزرگ روی می‌آورد. دین مبین اسلام، همواره برای حفظ ارزش، حفظ حرمت، مال و آبروی انسان تلاش کرده است.
دین اسلام به امت اسلامی نسبت به تهمت، تخریب شخصیت دیگران، دروغ، غیبت و سخن چینی، تذکرات جدی داده است.
بنابراین در طول تاریخ زندگی انبیا ترور شخصیت از کارآمدترین ابزارهایی بود که دشمنان علیه انبیای الهی استفاده می‌کرد. تا جایی که پیغمبر اسلام نیز از زیر تیغ تیز دشمنان در بحث تخریب شخصیت در امان نبود و تهمت‌هایی بسیاری به ایشان زدند تا توجه مردم را از سمت و سوی ایشان دور کنند؛ اما موفق نبودند. در جامعه امروز نیز سیاه نمایی، ایجاد بدبینی و شایعه‌پراکنی از ابزارهای اساسی دشمن برای ترور شخصیت است تا بتواند هدایت افکار عمومی را به‌دست بگیرد. عملیات روانی دشمن یکی از اساسی‌ترین برای تحقیر شخصیت‌های بزرگ در طول تاریخ بوده است. امروز نیز جامعه‌ی ما از این موضوع در امان نیست.اکنون میزان عملیات روانی علیه انقلاب اسلامی و شخصیت بزرگ انقلاب از جمله رهبر عزیز و فرزانه انقلاب، رئیس جمهور مردمی بسیار زیاد است. در این زمان شیوه‌ی جنگ روانی دشمن علیه ملت بزرگ ایران همین مسئله است. دشمن با استفاده از تبلیغات سعی می‌کنند مردم را از شفافیت دور کند، با دلسوزی و ایران‌دوستی و ارق ملی دست بر فریب افکار عمومی می‌زند. چرا رهبر انقلاب از روزهای آغازین فرمودند: مراقب تهاجم فرهنگی دشمنان باشید.

                                                         

با شبیخون فرهنگی روبه‌رو هستیم

امام جمعه بندرعباس در ادامه افزود: «امروز اما با شبیخون فرهنگی به انقلاب اسلامی در کشور روبه‌رو هستیم.در تاریکی‌های شب هنگام حمله می‌کند دشمن و در مقابل ما قرار میگیرد، دشمن با مقدمه‌چینی و تخریب غیر مستقیم فضا را برای خود محیا می‌کند تا جامعه آماده پذیرش خواسته‌هایشان شود. شگرد دشمن در این رابطه این است که شبهه‌افکنی می‌کند یعنی جنبه های مثبت انسان‌های بزرگ راهدف قرار می‌دهد، دروغ های بزرگ می‌گویند، وقتی دروغی بسیار تکرار شود گاهاً انسان‌ها دچار شبهه می‌شوند و با کلی‌گویی بدون تعریفی مشخص وارد جنگ روانی علیه جوامع بشری می‌شود.
بالاترین مقام‌های کشوری از سپاه، نیروی انتظامی، نیروهای مسلح گرفته تا روحانیت و در راس آن رهبر عزیز انقلاب ما هدف تهاجم از سوی دشمن قرار گرفته است، در میان روسای جمهور، بالاترین هجمه‌ها به رئیس جمهور ما بوده است. این جنگ روانی کوچکی نیست. آیت الله رئیسی در مقابل تخریب دشمن خم به ابرو نیاورد و حاشیه نرفت نه تنها ایشان بلکه تمام کارگزاران دولت ایشان نیز در مقابل خدشه دشمنان بیرونی و درونی سرخم نکردند. ایشان تربیت یافته مکتب اسلام و قرآن بودند. سلوک ایشان باید امروز برای همه کاندیداها که وارد عرصه انتخاباتی می‌شوند یک درس باشد».

                          

شناخت عملیات روانی دشمن علیه شخصیت‌های انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان گفت: «مردم بدانند امروز مهم‌ترین مسئله‌ای که در عرصه بصیرت باید مورد توجه جامعه ما قرار بگیرد، شناخت عملیات روانی دشمن علیه شخصیت‌های انقلاب است. امروز باید بدانیم که بیشترین خدشه‌ی عملی دشمن در جنگ روانی، تخریب نیرو‌های خودی است.
ما باید بدانیم مصداق بصیرت، شناخت توطئه ها و ترفندهای دشمنان اسلام و انقلاب است.
من اگر بخواهم شخصیتی را شبیه سازی کنیم نسبت به بزرگانی که از دست دادیم در خدمت و خدمتگذاری شهید رجایی بود در مظلومیت شهید بهشتی بود و بیش از آنکه شهادت ایشان نا را متاثر نماید از مظلومیت ایشان ناراحتیم».

                                           

ایستادگی نماد خرمشهر است


«اسماعیل جهانگیری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با حضور در گلزار شهدای بندرعباس ضمن تسلیت این ایام از دستگاه‌های اجرایی برای همراهی در برگزاری مراسم سالروز آزادی خرمشهر گفت:« امروز روز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و در مورد آن حرف بسیار است. اتفاقاتی که در خرمشهر افتاد از زمان حمله رژیم بعثی به مرزهای میهن جمهوری اسلامی آغاز شد چرا که خرمشهر یکی

از مناطقی بود که تمرکز دشمن بر تصرف آن بود. زمانی که دشمنان از شلمچه وارد کشورمان شدند تا زمان آزادی خرمشهر ، قریب به ۱۹ ماه این شهر در دست نیروهای دشمن بود. آنها خیال جدایی خوزستان از کشور را داشتند و در آن زمان مدعی شدند در عرض ۷۲ ساعت خوزستان را از ایران جدا و بعد از یک هفته خود را به تهران خواهد رساند و حکومت ایران را ساقط می‌کنند. اما غافل از اینکه ما چه مردمانی داریم؛ رژیم منحوس در آن زمان فقط برای گرفتن بخشی از خرمشهر ۳۴ روز جنگید. مردم خرمشهر، با دستانی خالی و کمترین امکانات نظامی در مقابل یگان های زرهی و رژیم منحوس ۳۴ روز ایستادگی کردند و در آخر آنها توانستند بخشی از خرمشهر را تصرف کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود:« خرمشهر ۱۹ روز بعد از تصرف طی عملیاتی در ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ تحت عنوان بیت المقدس آغاز و بعد از ۲۴ روز مقاومت آزاد شد. درس‌هایی که مردم با مقاومت خود در خرمشهر به رژیم بعثی دادند باید همواره جلوی دیدگان ما باشد.
درس اول این است که بدانیم در مقابل همه قدرت ها می‌شود با اتکا به قدرت الهی و ایمان در مقابل دشمنان حتی با دست‌های خالی هم ایستاد. کسانی همانند بهنام محمدی ۱۳ ساله که مانند یک انسان نظامی دوره دیده ای در مقاومت خرمشهر نقش ایفا کند. زمانی که ابتکار عمل به دست نیروهای انقلاب افتاد سلسله موفقیت ها و پیروزی ها یکی پس از دیگری آغاز شد. دقیقاً در سال۱۳۶۰ عملیات ثامن‌ الئمه سبب آزادسازی و شکستن حصر شد سلسله موفقیت ها و پیروزی پشت سر هم ادامه پیدا کرد.
بعد از عملیات ثامن الئمه که در پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰، عملیات طریق القدس انجام و بخشی از کشور در منطقه چذابه آزاد شد. همچنین در فروردین ۱۳۶۱ عملیات فتح المبین انجام و یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های ما در آن زمان بود؛ تمام عملیات‌ها در آن دوره یکی پس از دیگری برنامه‌ریزی شده بود و فرماندهان ما همانند یکی از آیه‌های قرآن پیش از پایان عملیات، بعدی را طراحی می‌کردند.


تمرکز‌ دشمن بر فرهنگ و باورهای دینی ما است
جهانگیری افزود:«ما امروز به عنوان مدعیان در این مسیر باید از آنها درس بگیریم، انقلاب اسلامی که برگرفته از فرهنگ عاشوراست و دارای هدفی والا است. سکاندار انقلاب ما را به نقشه راه ارجاع می‌دهد تا هدف این انقلاب که ریشه آن در ظهور فرزند حسین ابن علی و عدالت جهانی و حکومت جهانی است؛ محقق شود. در این راه در هر جایگاهی که هستیم نباید سستی به خرج دهیم چراکه تمرکز‌ دشمن بر حوزه فرهنگ و باورهای دینی، فرهنگی و انقلابی ما است».

رئیسی، قطار انقلاب را به مسیر اصلی خود بازگرداند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حادثه شهادت رئیس جمهور فقید و همراهانش گفت:« اتفاقات سخت و ناگواری بود که دل همه ما آزرده کرد اما آنچه که به ما آرامش بخشید، کلام رهبر انقلاب بود که فرمودند “نگران نباشید، آرام باشید، خللی در کار اداره کشور ایجاد نخواهد شد.” شخصیت سید ابراهیم رئیسی الگوی همگان بود؛ در چند سال اخیر بسیاری از مردم نگران این بودند که قطار انقلاب در مسیر اصلی خودش نیست اما ایشان قطار انقلاب را به مسیر اصلی خود بازگرداند و مهم‌ترین درسی که می‌توانیم از سیره و روش ابراهیمی باید بگیریم گذشت از خود بود».

همچنین برنامه هایی از جمله شعر خوانی شاعر استان ، اجرای نمایش میدانی و نمایش خیابانی توسط شهرستان میناب به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها