جانمایی شهرک‌های صنفی بندرعباس/ شهر غذا در بندرعباس ایجاد می‌شود



استاندار هرمزگان از جانمایی ایجاد 4 رشته صنعت و صنف و ساماندهی صنوف مزاحم و غیر مزاحم در شهر بندرعباس خبرداد.
 
به گزارش صبح ساحل، عصر امروز 5 خرداد به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان جلسه جانمایی شهرک‌های صنفی در شهر بندرعباس با هدف ساماندهی صنوف مزاحم و غیر مزاحم شهری برگزار شد.
مهدی دوستی در این جلسه با بیان اینکه ساماندهی صنوف یک امر الزامی و خواست عمومی است اظهار داشت: رویکرد اصلی ما در حوزه صنوف، تبدیل صنف به صنعت است.
وی افزود: بر همین مبنا صنوف تولیدی و خدماتی باید در قالب رشته صنعت و صنف تجمیع شوند و در کنار هم بتوانند خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه دهند.
استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر چهار صنف شامل صنف خودرویی که خود شامل صنف خدمات خودرویی، فروش، تعمیرکاران، قطعه سازان، نمایندگی‌ها و خدمات پس از فروش و لوازم یدکی فروش‌ها است، صنف مصالح ساختمانی و تولید مصالح ساختمانی، صنف مصنوعات چوبی و مبلمان و شهر غذا بایستی تجمیع شوند.
وی تصریح کرد: در همین زمینه برای هر رشته صنعت و صنف، چند نقطه زمین پیشنهاد و در نهایت برای هر رشته یک قطعه زمین مصوب شد.
استاندار هرمزگان گفت: پس از جانمایی این صنوف، طراحی مکان بایستی مطابق با نوع صنف باشد و در کنار آن راههای دسترسی مناسب برای استفاده عموم ایجاد شود تا خللی در این خصوص به وجود نیاید.

وی با تاکید بر لزوم طراحی شهر غذا در بندرعباس و تبدیل آن به محل گردشگری اظهار داشت: برای طراحی این شهر از الگوها و تجربیات سایر کشورها استفاده شود تا شهر غذای بندرعباس به عنوان یک جاذبه توریستی به محلی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت شهروندان و گردشگران تبدیل شود.

دوستی با اشاره به اینکه هرمزگان و شهر بندرعباس پتانسیل خوبی برای تولید مصنوعات چوبی و مبلمان و صادرات این محصولات دارد گفت: با توجه به اینکه در سطح استان زنجیره چوب در حال راه اندازی است نیروی انسانی مجرب و مواد اولیه ارزان در کنار مزیت صادراتی وجود دارد، بندرعباس می‌تواند به محلی برای تولید مصنوعات چوبی و مبلمان تبدیل شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها