رجایی زمان اگر نیست، خدا هست


نویسنده: عباس بربروشان

بسم الله رب الشهدا و الصدقین 
چند روز از عروج ملکوتی رئیس جمهور عزیز، وزیر امور خارجه و سایر همراهان دوست‌داشتنی ایشان می‌گذرد؛ در و دیوار این مرز و بوم رنگ غم، اندوه و بهت به خود گرفته است، قلم و زبان بنده قاصر از بیان عظمت شهدای گرانقدرمان می باشد که در سانحه سقوط هلی‌کوپتر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و به سعادت جاودانه رسیده اند، لکن به قول معروف؛ آب دریا را اگر نتوان کشید / هم به قدر تشنگی باید چشید، با این اوصاف به بیان چند مطلب مختصر در این خصوص می پردازم. عاقبت بخیری توأم با شهادت، بهترین حالت توصیف عاقبت بخیری است که آرزوی هر فرد مسلمانی است. خوشا به حال شهدای گرانقدر این سانحه که الحق والانصاف مزد یک عمر تلاش مجاهدانه، صادقانه و مستمر خودشان که همواره مردم را به آینده امیدوار می نمودند از خداوند متعال گرفتند. مردم ایران زمین نیز که به قول معمار کبیر انقلاب اسلامی؛ حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند " من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیر المومنین (ع) و حسین بن علی (ع) می باشند " به نیکوترین شکل ممکن شهدای بزرگوار را بدرقه سفر بی‌نهایت کردند. مردم قدرشناس ایران زمین از همان بدو انتشار خبر سانحه هلی‌کوپتر که از وضعیت حیات یا ممات این عزیزان خبر قطعی در دست نبود، با حضور پرشور در مساجد، زیارتگاه ها و اماکن مقدس اقدام به دعای سلامتی و نجات این عزیزان نمودند و پس از باخبر شدن از شهادت نامبردگان نیز مردم به مفهوم واقعی کلمه سنگ تمام گذاشته و در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند، مشهد و سایر شهرهای ایران صحنه‌های بی بدیلی را در پاسداشت و بدرقه شهدا رقم زدند. مشخصه بارز رئیس جمهور شهیدمان سید ابراهیم عزیز، امیدوار نمودن مردم نسبت به آینده بود. بزرگترین موهبت الهی یعنی امید به آینده روشن است زیرا به فرمایش پیامبر اسلام (ص): "اگر امید نبود هیچ مادری فرزند خود را شیر نمی داد". امید به آینده روشن از مولفه های مهم زندگی فردی و اجتماعی بشری است که دشمنان همواره از طریق رسانه ها و فضای مجازی سعی در جهت ناامید کردن مردم ایران بخصوص جوانان و نوجوانان داشته و دارند.
فارغ از هرگونه نتیجه و دستاوری، مردم فهیم ایران همین اندازه که بدانند مسئولین با دل و جان در جهت بهبود شرایط و اوضاع کشور (در همه زمینه‌ها بخصوص معیشت، اقتصاد و امنیت) تلاش می کنند و با این عمل و رفتار خود مردم را به آینده امیدوار می کنند، نهایت قدرشناسی خود را ابراز می نمایند که نمونه بارز آن قدرشناسی از سیدالشهدای خدمت انقلاب اسلامی ایران بود. سید شهیدمان واقعاً با تلاش خستگی ناپذیر که واقعاً خستگی را خسته و از صحنه به در کرده بود، در جهت بهبود اوضاع اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور تلاش مضاعفی نمود که این موضوع جدای از نتیجه آن مورد توجه خداوند متعال و مردم شریف است. در روایات بسیاری از جمله حدیث امام صادق(ع) این مضمون بیان شده است که اگر مومنی دارفانی را وداع بگوید و در تشییع جنازه ایشان چهل نفر مومن شهادت بدهند که خداوندا ما از او به غیر از نیکی چیزی نمی دانیم و تو داناتری به احوال او از ما، چون این را بگویند حق تعالی فرماید؛ من گواهی شما را پذیرفتم و از آن گناهانی را که من می دانم و شما نمی دانید آمرزیدم. حال نه تنها 40 نفر مومن بلکه به گواه‌مندی تصاویر و اسناد موجود میلیون ها نفر از مومنین و مسلمین ایران و جهان شهدای ما را به نیکی یاد کردند خوشا به حال شهدا که دل همه ملت ایران و مسلمانان جهان را ربودند، از آنان می خواهیم که همگی ما را بابت عاقبت بخیری فردی و اجتماعی دعا بفرمایند.
شهید بزرگوار حسین امیر عبداللهیان وزیر فقید امور خارجه کشورمان نه تنها حامی و پیگیر جدی و خستگی ناپذیر حق و حقوق مردم ایران بلکه به قول اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، وزیر امور خارجه محور مقاومت اسلامی نیز بوده اند. این شهید بزرگوارمان نقش بسزایی در تقویت همه جانبه محور مقاومت و مردم مظلوم غزه داشته اند و حتی در عملیات وعده صادق ایران عزیزمان علیه رژیم منحوس صهیونیسم اسرائیل نیز نقش ایشان غیرقابل انکار، پررنگ و برجسته بود؛ زیرا در راستای هماهنگی بین دیپلماسی و میدان رایزنی، مسافرت های پی در پی و خستگی ناپذیری جهت هماهنگی و هشدارهای لازم به تمامی طرف های دخیل در موضوع  داشتند. آنچه بیش از همه در رسانه ها و فضای مجازی در خصوص خوش قلبی و انسان دوستی این شهید بازگو شده مربوط به صحنه ای است که در خلال دیدار شهید حسین امیر عبداللهیان و فیصل مقداد، وقتی وزیر امور خارجه سوریه دچار سرفه شد و نتوانست در بطری آب را باز کند، شهید بزرگوار ما از بطری آب مقابل خود در لیوان مقابل فیصل مقداد ریخت. این موضوع عظمت شهید ما را بیش از پیش هویدا می سازد که در همین خصوص جمله معروف سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی متبادر به ذهن می گردد که " تا کسی شهید نباشد، شهید نمی شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می شود. تمام شهدا دارای این مشخصه بودند".
بی انصافی است اگر در خصوص دو  ویژگی ممتاز شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهیدمان مطلبی بیان نکنم؛ اولاً ایشان به جد به دنبال حل مشکل بوده اند. اخیراً نیز در یکی از سخنرانی هایشان در سفر استانی به مازندران تأکید کرد که اگر لازم باشد برای حل مشکلات مردم، نه تنها سه الی چهار بار بلکه 30 تا 40 مرتبه به یک استان یا یک شهر سفر می کنم تا  آن مشکل حل شود. در کنار این جدیت و تلاش خستگی ناپذر ایشان به تمامی زیردستان خودشان تأکید می کرد که فرصت خدمتگزاری شما به مردم اندک است و معلوم نیست موقعیت و فرصت دیگری جهت خدمتگزاری نصیب شما شود یا نه پس آن را غنیمت بشمارید؛ انصافاً چنین روحیه و تلاشی شایسته تقدیر است. ثانیاً پایبندی ایشان به اصول اخلاقی و پرهیز از دامن زدن به حواشی، آنجا مشهود است که در مناظره انتخاباتی احدی از کاندیدای ریاست جمهوری این شهید والامقام را با حالت تمسخرآمیزی بی سواد (6 کلاسه) خطاب کرد، حال آنکه ایشان دارای تحصیلات بالای حوزوی و دارای مدرک دانشگاهی دکتری حقوق و فقه و از همه مهمتر دارای تجارب ارزشمند مدیریتی بود و در آن مقطع نیز ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت؛ ولی در اوج مظلومیت و بخاطر جلوگیری از هرگونه اختلاف در جامعه ایران سکوت اختیار کرد و حتی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، تمامی کاندیدا را از جمله شخصی که در منظر مردم به ایشان توهین نموده بود به ضیافت همفکری جهت حل و بهبود مشکلات کشور دعوت نمود. بنابراین در یک جمله ایشان برخلاف بعضی از مسئولین که بجای حل مشکلات مردم، خودشان با دامن زدن به مسائل حاشیه ای و کم اهمیت بخشی از مشکل تبدیل می شوند سعی در جهت حل مشکلات مردم داشتند ولاغیر.
همگی عبد خداوند و تسلیم اراده و مشیت الهی هستیم و قطعاً هیچ کار خداوند بی حکمت نیست. هرچند هنوز باور نداریم که شهدای گرانقدرمان همچون سید ابراهیم و سایر شهدای عزیزمان دیگر در جهان مادی در کنار ما نیستند و هنوز در شوک و بهت از دست دادن این عزیزان هستیم ولی مسلماً زندگی ساری و جاری است و به قول امام خمینی (ره) که فرمودند اگر رجایی و دیگران نیستند، خداوند بزرگ هست انشاا... به برکت خون این شهیدان و سایر شهدای گرانقدر ایران و اسلام مسیر رو به جلو با انرژی و قدرت مضاعف تری طی نماییم و منش و رفتار شهدای ما الگوی عملی سایر مسئولین بخصوص شخص ریاست جمهوری بعدی باشد. امیدواریم که شهدای خدمت که به نیکوترین حالت ممکن به ملکوت اعلی پرواز کردند ما را تنها نگذارند و مانند ققنوسی در آسمان بی انتهای هستی حضور داشته باشند و دست گیر و دعاگوی مردم ایران و مظلومین عالم باشند. بنابراین توقعات به حق مردم با مشاهده اقدامات و اعمال شهدای خدمت از ریاست جمهور بعدی بالا می باشد و اگر شخصی خود را در تراز شهدای خدمت نمی بیند لطفا کاندید نشود.
خلاصه سخن اینکه خون شهدای خدمت همچون خون سایر شهدای گرانقدر بخصوص حاج قاسم سلیمانی انشاا... باعث اتحاد، همدلی و همبستگی بیشتر مابین مسئولین و مردم می شود؛ بشرط اینکه به قول رهبر حکیمانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله) قبل از اینکه دشمنان ما برای مردم روایت سازی و داستان سرایی نمایند خودمان روایت صحیح موضوعات را بیان نماییم. پس لازم است و انتظار می رود که  ریاست محترم قوه قضائیه، دادستان کل کشور، نهاد ریاست جمهوری و ستاد کل نیروهای مسلح در اسرع وقت با اخذ نظریه دقیق و همه جانبه کارشناسی و سایر ادله موجود در صحنه علت وقوع سانحه هلی کوپتر حامل ریاست جمهور فقیدمان را به اطلاع عموم مردم قدرشناس ایران اسلامی برسانند و اگر توطئه ای از سمت موصاد و دشمنان خبیث انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته باشد ذره ای و کمتر از ذره ای در این خصوص مماشات نداشته باشند.
روزنامه صبح ساحل
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها