طی دو هفته گذشته؛

بیش از ۱۶ هزار خدمت درمانی و پزشکی به حجاج ایرانی ارائه شد



مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه طی دو هفته گذشته خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمرایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان، اعلام کرد: از ابتدای عملیات حج، به تریتب ۱۰ هزار و ۵۷ و ۶ هزار و ۳۶۰ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر ایران در مدینه و مکه به حجاج ارائه شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید در این مدت در مجموع ۷ هزار و ۱۸۱ مورد ویزیت عمومی در مطب‌های هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۲۹۰ ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۷۳ مورد بستری اورژانس، ۳۸۷ مورد خدمات پاراکلینیکی، ۳۶۳۲ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه از دیگر خدمات ارائه شده به حجاج کشورمان بوده است.

این اطلاعیه تعداد نسخ داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۲۹۴ مورد اعلام کرد و افزود: ۵۰۷ مورد مددکاری، امداد رسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز ازجمله خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

بر اساس این اطلاعیه، در حال حاضر ۴ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه و ۴ زائر دیگر در بیمارستان‌های عربستان در مدینه و مکه بستری هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها