ثبت 38 حریق منازل مسکونی در بندرعباس

بلای خانمان‌سوز از نوع پیک‌نیک



انفجار ناشی از  شارژ غیراصولی و ایمنی سیلندر پیک‌نیک در کوی نیایش دو نفر را راهی بیمارستان کرد. این حادثه دریکی از واحدهای طبقه پنجم آپارتمانی ناشی از نشت گاز در فضا رخ داد و دو نفر از ساکنین مصدوم شدند. 
به گفته محمدامین لیاقت رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس،ساعت 55 دقیقه بامداد شنبه 6 خرداد تماس تلفنی با مرکز ١٢۵ مبنی بر آتش‌سوزی منزلی در کوی نیایش غربی‌برقرار شد که  بلافاصله تیم‌های عملیاتی از ایستگاه شماره ۴ به محل حادثه اعزام شدندعملیات اطفاء حریق صورت گرفت‌و دو نفر از‌مصدومین توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شد. یکی از مصدومین اقدام به شارژ غیراصولی و ایمنی سیلندر پیک‌نیک از سیلندر گاز خانگی در آشپزخانه کرده بود که به علت نشت گاز در فضا باعث  انفجار شد. محمدامین لیاقت با بیان اینکه شارژ و پر کردن سیلندر های پیک نیکی به صورت غیر اصولی در منازل  خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارد  گفت: پیک نیک به علت عدم ایمنی و استاندارد ،مخصوص منزل نیست و نباید در خانه استفاده شود. وی مراجعه به مراکز غیر مجاز شارژ و پر کردن سیلندر های پیک نیک بسیار خطر ناک و فاجعه آفرین دانست و تصریح کرد:شهروندان برای شارژ و حتی خرید  پیک نیک به مراکز مجاز مراجعه و پس از شارژ سیلندر پیک نیک نسبت به تعویض واشر آن اقدام  کنند. 
  

 آتش‌سوزی منازل ناشی از گاز

در ماه گذشته بیشترین مورد آتش‌سوزی منازل ناشی از گاز بوده است. اردیبهشت سال جاری 38 مورد حریق منازل در بندرعباس رخ‌داده که 20 مورد آن براثر گاز، 10 مورد اتصالی برق، 2 مورد مواد نفتی و 6 مورد سایر بوده است. 32 مورد عامل آتش‌سوزی غیرعمدی، پنج مورد عمدی و یک مورد نامعلوم گزارش شده است.رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس علت21مورد حریق را سهل‌انگاری، 8 مورد نقص فنی، 4 مورد عدم ایمنی و 5 مورد سایر دانست که در این رابطه 7 نفر مصدوم و 5 نفر توسط تیم آتش‌نشانی نجات یافتند. لیاقت آمار آتش‌سوزی در ماه گذشته را 140 مورد اعلام کرد و گفت: 33 مورد حریق براثر اتصالی برق ، 21مورد گاز، 12 مورد مواد نفتی، 2مورد مواد شیمیایی و سایر موارد 72 بوده است. وی عامل 64 مورد وقوع آتش‌سوزی را غیرعمدی، 61 مورد عمدی و 15 مورد نامعلوم ذکر کرد. لیاقت سهل‌انگاری را 40 مورد،  نقص فنی را 28 مورد، عدم ایمنی را 4 مورد و سایر موارد را 68 مورد خواند. این مقام مسئول مصدومان حادثه آتش‌سوزی در این بازه‌زمانی را 7 نفر و فوت یک نفر عنوان کرد. وی ادامه داد: در این مدت 17 خودروی سبک دچار آتش‌سوزی شد که براثر این حادثه یک نفر جان باخت. 
  

 نجات 157 نفر در آسانسور 

در اردیبهشت‌ماه سال جاری آتش‌نشانان بندرعباس 219 نفر را نجات دادند. 157 نفر از این افراد در آسانسور گیر افتاده بودند.59 مورد آسانسورها به علت نقص فنی  دچار مشکل شده بود.40 نفر از نجات‌یافتگان نیز مربوط به محبوس شدگان در منازل مسکونی ، خودرو و مغازه بوده‌اند. رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: یک ماه گذشته 30 مأموریت نجات محبوس شدگان انجام شد که 27 مورد مربوط به منازل مسکونی، 2 مورد مغازه و یک مورد خودرو بوده است. لیاقت علت  20 مورد حبس را نقص فنی و 10 مورد سهل‌انگاری   دانست و افزود:در این مدت 14 سانحه خودرویی رخ‌داده است که 14 نفر مصدوم شدند  و 9 نفر نجات یافتند. 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها