اختلاف 33ساله دو طایفه جاسكی به صلح انجامید



صبح ساحل ، حوادث -  با تلاش معتمدین و سران طوایف جاسك و چابهار اختلاف و درگیری دو طایفه جنگی زهی و گورچی زهی پس از 33سال به صلح و آشتی انجامید.

 به گزارش خبرنگار ما، امام جمعه جاسك در این مراسم که در روستای گابریگ بخش مركزی جاسك برگزار شد، گفت: ارزشی كه در بخشش است هیچ وقت در انتقام نیست. حجت السلام جواد غلامی خاطر نشان كرد: دوستی و همدلی و گذشت باعث افزایش محبت و از بین رفتن كدورت می شود. فرماندار جاسك در ادامه مراسم ضمن تقدیر از این امر خدا پسندانه تصریح كرد: اختلاف و درگیری علاوه بر فاصله انداختن میان افراد باعث ناامن جلوه دادن منطقه می شود.

ابوذر مهدی نخعی با بیان اینكه صلح و آشتی همیشه پیامدهای خوبی داشته افزود: افرادی كه در برابر مشكلات از صبر و شكیبایی بالایی برخوردارند نزد خداوند نیز جایگاه ویژه دارند و عزیز هستند.

مفتی و رییس گروه افتاء حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان هم در این مراسم گفت: كسانی كه پیرو دستورات اسلام هستند باید همیشه با یكدیگر مهربان و با محبت باشند و از كارهای اختلاف انگیز دوری كنند. مفتی محمدقاسم قاسمی بر دوستی و برادری میان طوایف تاكید كرد و گفت: وحدت و همبستگی اقوام و طوایف سبب برقراری امنیت و آرامش در منطقه می شود.

لاز به ذکر است:دو طایفه جنگی زهی و گورچی زهی به مدت 33سال با هم اختلاف و درگیری داشتند كه دراین درگیری 2 نفر از طایفه جنگی زهی و یك نفر از گوری زهی نیز به قتل رسید و حدود 100نفر در این مدت 33 سال از دو گروه زخمی و مجروح شده بودند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها