هفتــــــــــــه فرهنگى هنرى « دوراهـــــــى ايسينى» رویدادی مثبت در سطح شهر



صبح ساحل ، هنری - صدف محمودی قرار است هفته فرهنگى و هنرى دوراهى ايسينى (نام یکی از محلات بندرعباس) از ۲۷ خرداد در فرهنگ‌سراى این محله برگزار شود.

در این برنامه که با حمایت شهرداری بندرعباس و با همت محمد حمزوى از هنرمندان تئاتر - که مديریت اجرايی این فرهنگ‌سرا را برعهده گرفته - پایه‌گذاری شده است، برنامه‌های متعددی در زمینه‌های ادبیات، تئاتر، نمایش خیابانی، نمایش فیلم کوتاه، موسیقی و کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.هفته فرهنگى و هنرى دوراهى ايسينى از ۲۷ خرداد آغاز می‌شود و تا جمعه ۱ تیرماه ادامه خواهد داشت، طی این مدت ۲۸ برنامه در قالب این هفته برگزار می‌شود.

فرهنگ‌سرای شهدای دوراهى ايسينى که در منطقه‌ی کمربندی بندرعباس واقع شده حدود یک دهه قبل توسط شهرداری ساخته شده اما طی این سال‌ها هیچ‌گاه رنگ و بوی فعالیت جدی فرهنگی هنری به خود نگرفت.

ایجاد فرهنگسرا و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و حاشیه ای شهر نقش بسزایی را در رشد رفتار‌های اجتماعی مطلوب در سطح شهر ایفا می‌کنند، اتفاق خوبی ست که تمرکزمان را از گلشهر در بندرعباس برداریم و به نقاط دیگر شهر نیز اهمیت دهیم. برای ایجاد فرهنگ و آموزش در این زمینه باید محلات مختلف را در شهر فعال کرد.

 تحقیقات نشان می‌دهد در شهرهایی که تلاش می‌کنند تا مسیر توسعه خود را از جاده فرهنگ و به ویژه فرهنگ شهروندی عبور دهند وجود و حضور مکان‌هایی که در تقویت ارتباطات جمعی، رشد فرهنگ شهروندی و زندگی شهرنشینی و به ویژه فرهنگ سازی عمومی نقش اصلی و جهت دهندگی مثبت را ایجاد کنند بسیار لازم و ضروری است. با اجرای این هفته‌ی فرهنگی هنری؛ جای امیدواری است که فرهنگ‌سرای انقلاب (واقع در چهارراه ۲۲ بهمن) نیز که توسط شهرداری ساخته شده به افراد کاربلد واگذار شود تا زمینه‌ اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در محلات را فراهم کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها