مسوولین به فکر جوانان جویای کار باشند؛

بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان برای استخدام در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس



صبح ساحل ، اجتماعی - نامه‌ای از سوی جمعی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به صبح ساحل رسیده که در ذیل می‌آید.

سال‌هاست که در کشور آزمون استخدامی به‌عنوان راهی برای ورود به بازار کار شرکت‌های دولتی و خصوصی برگزار می‌شد؛ که پذیرفته‌شدگان سپس به مصاحبه دعوت می‌شوند و در صورت موفقیت مشغول به کار می‌شوند

این روال برای ایجاد اعتماد به استخدام نیرو، جذب نیروهای متخصص و ایجاد عدالت به وجود آمده؛ اما چرا باید بعد از آزمون و یا مصاحبه داوطلبین مدت‌ها برای شروع به کار معطل باشند؟ قبولی در آزمون و مصاحبه یک‌طرف ماجرا و شروع به کار طرف دیگری است که انگار چندان به هم مرتبط نیستند و برنامه‌ریزی دقیق و یک جدول زمان‌بندی منظم ندارند برای مثال در اسفندماه سال ۹۶ آزمون استخدامی تحت عنوان استخدام پالایشگاه میعانات گازی نفت ستاره خلیج‌فارس برگزار شد و اسامی یک برابر ظرفیت به تعداد ۱۰۰ نفر منتشر شد اما باگذشت حدود ۴ ماه از سوی مسئولان شرکت هیچ جواب روشنی برای برگزاری مصاحبه و جذب نیروها نمی‌دهند. 

هرچند این بلاتکلیفی باعث می‌شود داوطلبین فرصت‌های شغلی دیگری را از دست بدهند و سن آن‌ها نیز از سن استخدام بالاتر برود. فاز دوم این پالایشگاه در اوایل تیرماه افتتاح شد. گفته می‌شود فاز سوم هم در شهریورماه افتتاح می‌شود اما چطور است این پالایشگاه افتتاح می‌شود اما نیروهای این آزمون جذب نمی‌شوند پس پالایشگاه با چه نیروی انسانی کار می‌کند. اگر نیاز ندارند چرا آزمون استخدامی برگزار می‌کنند و پولی را از جوانان بیکار دریافت می‌کنند و اگر در آینده نیاز دارند چرا این‌قدر زود برگزار می‌کنند که ماه‌ها و حتی سال‌ها بگذرد و داوطلبین بلاتکلیف باشند.

 شایان‌ذکر است این پالایشگاه آزمون استخدامی در سال ۹۲ برگزار کرده که به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها تا دو الی سه سال تکلیف نیروها مشخص نشده و بعد از حاشیه‌ها و اعتراضات بسیاری دعوت به کارشده‌اند. 

خواهشمند است مسئولین و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکل جوانان بیکار بومی این منطقه اقدام مقتضی انجام دهند شاید درد کوچکی از بحران بیکاری در این استان برطرف شود.

جمعی از قبول‌شدگان آزمون اسفندماه ۹۶ پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها