استاندار اعلام کرد:

خیرین هرمزگان مشاركت گسترده‌ای در ساختن این استان دارند



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت: انسان برای رسیدن به تعالی به تربیت دینی نیاز دارد و مراكز دینی مكان هایی برای نشان دادن مسیر خوب به انسان ها هستند.

فریدون همتی در آئین افتتاح مجتمع دینی صدرالاسلام بندرخمیر با بیان اینكه خداوند متعال بخشنده مطلق است، عنوان كرد: ما به عنوان بندگان خدا باید صفت بخشندگی را در خود پرورش دهیم و این امر نمود بیشتری در زندگی ما داشته باشد.

وی ادامه داد: انسان برای رسیدن به تعالی به تربیت دینی نیاز دارد و مراكز دینی مكان هایی برای نشان دادن مسیر خوب به انسان و همچنین تربیت عالمان و مبلغان دینی برای بیان احكام و دستورالعمل و نقشه راه زندگی قرآنی در جامعه هستند.

استاندار هرمزگان با قدردانی از خیرین برای ساخت مركز دینی، افزود: در این مراكز انسان هایی پرورش می یابند كه برای خود و دیگران مفید، خیرخواه و بخشنده خواهند بود و با چنین انسانی هایی، جامعه ای خوب خواهیم داشت.

همتی تصریح كرد: جامعه نیازمند حضور بیشتر دین و دینداری است و در جامعه دینی، منافع جمعی و عمومی بر منافع فردی ترجیح داده می شود.وی گفت: ما مسلمانان كه از اقیانوس بی انتهای دین اسلام و دستورات الهی بهره مند هستیم باید از آن به نحو مطلوب در جهت رشد و تعالی استفاده كنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینكه مردم و خیرین در هرمزگان مشاركت بسیار گسترده ای در ساختن جامعه دارند، اظهار داشت: در این استان خیرین و افراد نیكوكار بسیاری وجود دارند كه در زمینه های مختلف از جمله مدرسه سازی، ساخت بیمارستان و مراكز درمانی و حتی راهسازی و تامین آب مشاركت و حضور فعال دارند

همتی خاطرنشان كرد: در هرمزگان اقوام و مذاهب مختلف با اتحاد و همدلی در كنار یكدیگر زندگی می كنند و باید ضمن مراقبت و هوشیاری در برابر توطئه های تفرقه افكنانه دشمنان، در جهت تقویت وحدت موجود گام برداریم.

تاکید برواگذاری پروژه ها به بخش خصوصی 

استاندار هرمزگان خواستار جدیت عمل بیشتر دستگاه های اجرایی هرمزگان در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی شد.فریدون همتی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با بیان اینكه واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی و مردم یكی از رویكردهای جدی دولت است، عنوان كرد: دستگاه های اجرایی استان هرمزگان باید در این خصوص جدیت عمل بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه ها باید از طریق رسانه ها پروژه های خود و همچنین مشوق های در نظر گرفته شده برای واگذاری آنها را معرفی كنند.

استاندار هرمزگان افزود: معاونت عمرانی استانداری هرمزگان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید به سرعت و طی یك هفته آینده، سهم هركدام از دستگاه ها از پروژه های قابل واگذاری را مشخص و اعلام كنند و پس از آن دستگاه ها باید به طور جدی پیگیر واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی باشند.

همتی تصریح كرد: از دستگاه های نظارتی استان می خواهم تا با حساسیت ویژه ای اجرای این مصوبه مهم برای واگذاری پروژه ها را تحت نظارت قرار دهند و دستگاه های كم كار در این خصوص باید پاسخگو بوده و به تخلفات اداری معرفی شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن تنظیم بودجه سال آینده كشور، بیان داشت: دستگاه های استان باید از هم اكنون طرح ها و پروژه های مد نظر خود را اعلام كنند تا در تنظیم بودجه لحاظ شوند.

استاندار هرمزگان خواستار نقش آفرینی بیشتر بنگاه های اقتصادی هرمزگان در عرصه ایفای مسئولیت های اجتماعی شد و اظهار داشت: در این راستا و به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه ای برای احداث 40 مدرسه با مشاركت صنایع بزرگ و بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان تنظیم و توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به آنها ابلاغ شود تا این مدارس با كمك این بنگاه ها در هرمزگان ساخته شوند.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان نیز گفت: ۴۲ میلیارد تومان برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در استان اختصاص یافته است که برای ۵۸ طرح در زمینه‌های آب، راه روستایی، ساخت فرهنگسرا و کتابخانه‌های عمومی هزینه می‌شود.

صالح دریانورد افزود: بر اساس تصمیم شورای برنامه ریزی استان ۱ درصد بودجه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی بصورت متمرکز در کارگروه پژوهش استان هزینه می‌شود.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به در پیش بودن تنظیم بودجه سال آینده کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید از هم اکنون طرح‌های خود را اعلام کنند تا در تنظیم بودجه لحاظ شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها