مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان خبر داد:

مقاوم سازی ۷۹ هزار واحد مسکن روستایی در هرمزگان



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: تاکنون ۷۹ هزار واحد مسکن روستایی در هرمزگان مقاوم سازی شده اند.

ذاکری در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: اکنون ۹۷ هزار واحد غیر اصولی و ناامن در مناطق روستایی وجود دارد.

وی با پیش بینی اینکه تا ۸ سال آینده دوازده هزار واحد روستایی دیگر نیز مقاوم سازی شوند، تصریح کرد: برای ایمن سازی منازل روستایی تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان اضافه کرد: ذاکری با اشاره به اینکه ۴۵ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: اکنون دویست ناظر نظام فنی بر ساخت و ساز‌های روستایی در هرمزگان نظارت دارند.

سالاری، مسئول دفتر امور روستایی و شورا‌های استانددری هرمزگان در این نشست گفت: برای نظارت دقیق در ساخت طرح‌های عمرانی در روستا‌ها ۳۶ نفر ناظر جدید به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها معرفی شده اند.

ملایی، مدیرکل آب منطقه‌ای هرمزگان هم در این نشست گفت: برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیل در استان سامانه هشدار سیل تا پایان سال برای برخی از مناطق سیل خیز مانند رودخانه بزرگ شمیل راه اندازی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی هرمزگان هم گفت: با تعیین نقشه‌های جدید هواشناسی، هرمزگان پاییز امسال را با افزایش دما و کاهش بارش پشت سر می‌گذارد.

رنجبر افزود: در زمستان امسال روند کاهشی دما به تدریج ایجاد و میزان بارندگی‌ها نسبت به پارسال بیشتر می‌شود.جانشین رئیس ستاد بحران هرمزگان در پایان این نشست بر نظارت دقیق در ساخت و ساز‌های اصولی و ایمن در روستا‌ها تاکید کرد.

مدرس با بیان اینکه دهیاران و بخشداران وظیفه نظارت بر این ساخت و ساز‌ها را برعهده دارند، اظهار کرد: از این پس پروانه ساختمانی برای واحد‌هایی با ایمنی پایین در روستا‌ها صادر نمی‌شود.

مدرس خاطرنشان کرد: تا آبان امسال نظام نامه جدید برای برخورد با متخلفان ساخت و ساز غیر اصولی در مناطق روستایی تدوین و ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، در نشست شورای هماهنگی ستاد بحران استان برای جابه جایی ۱۷۹ واحد غیر ایمن در نزدیکی در دامنه کوهی در شهر رویدر برنامه ریزی شد./ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها