مدیر بنادر و دریانوردی لنگه خبر داد:

120 نفر از غرق شدن در آبهای غرب هرمزگان نجات یافتند




مدیر بنادر و دریانوردی لنگه گفت: 120نفر در سال گذشته در آبهای ساحلی غرب هرمزگان از خطر غرق شدن نجات یافتند.


 قاسم عسکری نسب در تشریح عملکرد سال گذشته بنادر غرب هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 61 پیام اضطرار و 16عملیات جستجو و نجات توسط مرکز جستجو و نجات دریایی ((MRCC بنادر غرب هرمزگان در راستای اعمال وظایف حاکمیتی و به منظور حفظ و ارتقای ایمنی دریانوردی انجام شد.

وی بیان داشت: پارسال بیش از 468 هزار و 694 هزار مسافر و گردشگر از بنادرلنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزیره های خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند که 17 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشته است.این مسوول اظهارداشت: در بخش مسافرت های دریایی بین المللی نیز بندرلنگه توانست سال گذشته با رفت و آمد دریایی 26 هزار و 345 نفر مسافر، افزایش 3 درصدی را کسب کند.


 جابجایی 8 میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان


مدیربنادر و دریانوردی لنگه همچنین از جابجایی هشت میلیون و 578 هزار و 632 تن کالا طی سال گذشته در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.


عسکری نسب اضافه: یک میلیون و 911 هزار و 894 تن از این کالاها غیرنفتی و 6 میلیون و 666 هزار و 738 تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشته است.وی ادامه داد: در این مدت حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی که بیشتر خودرو بوده نیز به 302 هزار و 373 تن رسید که نشانگر افزایش 73 درصدی در همسنجی با سال 96 داشته است.

این مسوول اضافه کرد: 146هزار و 590 دستگاه خودروی ترانزیتی نیز در 12 ماهه سال گذشته از بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که 52 درصد افزایش نشان می دهد.


 کاهش 56 درصدی واردات غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان


مدیر بنادر و دریانوردی لنگه یادآورشد: 76 هزار تن کالای غیرنفتی در سال گذشته وارد بنادرغرب هرمزگان شد که این میزان در همسنجی با سال پیش از آن 56 درصد کاهش داشته است.


عسکری نسب افزود: همچنین در سال گذشته 887 هزار و 169 تن کالای غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که این کالاها بیشتر شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.


 افزایش 11 درصدی صادرات محصولات کشاورزی و دامی


مدیر بنادر و دریانوردی لنگه یادآورشد: در سال گذشته حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به 245 هزار و 24 تن رسید که افزایش 11 درصدی را نشان می دهد.


عسکری نسب، تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه و بنادر تابعه آن را 10 هزار و 468 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان یک هزار و 112 فروند شناور بالای هزار تن و 21 هزار و 262 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته است.وی اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار و 315 TEU کانتینر پُر در این بندر تخلیه و بارگیری شد که افزایش 4 درصدی را شاهد بودیم.


وی گفت: همچنین در بخش مسافرت های دریایی بین المللی نیز بندرلنگه توانست با رفت و آمد دریایی 26 هزار و 345 نفر مسافر، افزایش 3 درصدی را کسب کند.


بندرلنگه به عنوان اصلی ترین بندرهای فعال درغرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می کند.

بندرهای غرب هرمزگان با دارا بودن ظرفیت های گردشگری و اقتصادی سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی های خاص این بنادر است.

شهرستان بندرلنگه بعد از بندرشهید رجایی و باهنر سومین بندرتجاری با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر 84 هزار نفر در240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها