بازدید 195 هزار نفر از بنای یادبـود شیـخ زاید


نویسنده: سامیه طهورنیان


از زمان افتتاح این مکان، بیش از 195 هزار نفر از ای مکان دیدن کردن، بازدیدکننده‌ها علاوه بر مردم محلی، از ملیت‌های مختلف نیز بودند.
این مکان با مساحت 3.3 هکتار ی که دارد، در پایتخت کشور امارات یعنی ابوظبی و در مکانی با چشم‌انداز مناسبی قرارگرفته است.هدف از ایجاد این بنا، آشنایی مردم با میراث و ارزش‌های شیخ زاید است و همچنین شناخت ایشان به‌عنوان یک رهبر بسیار قدرتمند.
دکتر یوسف العبیدلی یکی صاحب‌نظران اماراتی دراین‌باره به رسانه‌ها گفته است که این بنای یادبود نشان‌دهنده وضعیت محبوب و احترام به پدر امارات نوین است و همچنین اضافه کرده است که این مرد دارای میراث‌ها قوی برای آینده و راهی غنی برای امارات متحده عربی است.


این بنای بسیار ساده در کوتاه‌مدت به یکی از آثار فرهنگی و گردشگری اصلی در پایتخت امارات متحده عربی تبدیل‌شده است.
در همان روزهای نخست افتتاح از سراسر کشورش مورد استقبال بازدیدکننده‌ها قرار گرفت. این بنا روزانه به روی بازدیدکننده باز است و  در لیست یکی از مقاصد دیدنی در بازدید تورهای آزاد توریستی قرار دارد.
آمینه الحمادی مدیر تور فرهنگی امارات گفته است که این بنای یادبود به بازدیدکننده‌ها فرصت بسیار عالی برای آشنایی عمیق با چشم‌انداز شیخ زاید نسبت به آینده امارات می‌دهد.
این بنا که در مرکز آن‌یک صورت فلکی مانند کریستالی وجود دارد، در شب صورت سه‌بعدی شیخ زاید را به مردم نشان می‌دهد.این بنا توسط هنرمند معروف رالف هلمیک طراحی‌شده است. او با استفاده از هزار کابل و 1377 شی‌ء کریستالی هندسی که به‌صورت معلق درآمده‌اند، این بنای زیبا را نصب و راه‌اندازی کرده است. ارتفاع این بنا  سی متری است و از هر زاویه در مکان بنا می‌توان تصویر شیخ زاید را دید. در تمامی محوطه این مکان یادبود، درختان بومی و گیاهان محلی کاشته شده است تا بیشتر علاقه شیخ زائد به کشورش را نشان دهد.

 


.شیخ زائد بن سلطان آل نهیان که نام کاملش" زائد بن سلطان بن زائد بن خلیفه بن شخبوط بن ذیاب بن عیسی بن نهیان آل نهیان الفلاحی " است،حاکم ابوظبی و بنیان‌گذار امارات عربی است که به مدت 33 سال حاکم  کشور امارات بود.
شیخ زاید، کوچک‌ترین پسر سلطان بن زاید بن خلیفة آل نهیان از قبیله عربی بنی یاس در شهر العین در فاصله ۱۴۰ کیلومتری ابوظبی پایتخت امارات عربی متحده متولد شد.نام او را به احترام پدربزرگ مشهورش زاید بن خلیفه آل نهیان همنام با او برگزیدند. شیخه سلامه بنت بطی القبیسی مادر شیخ زاید در دوران نوجوانی و جوانی فرزندش شیخ زاید را به کسب علوم دینی و حفظ قرآن تشویق کرد.
شیخ زاید پدرش را در هشت سالگی از دست داد و برادر بزرگش شخبوط بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی شد و در سال ۱۹۴۶ شیخ زاید را به عنوان والی شهر العین منصوب کرد. وی به مدت ۲۰ سال ولایت شهر العین را به عهده داشت که در این دو دهه فعالیت کشاورزی و آبیاری در العین توسعه یافت.
شیخ زاید در ۲ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی در سن ۸۶ سالگی درگذشت و در مسجد شیخ زاید شهر ابوظبی به خاك سپرده شد.
در زمان مرگ درحالی‌که او یکی از ثروتمندترین مردان دنیا بود (ثروت شیخ زاید به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسید)، اما شخصیتی آرام و فروتن داشت. بسیاری دلیل
 این فروتنی را زندگی شیخ زاید در صحراها و  چادرهای اعراب بادیه‌نشین در شبه‌جزیره عرب می‌دانند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها