خانه‌های مسافری قشم بـدون نظارت دستگاه‌های متولی



مدیرعامل خانه مطبوعات استان گفت:رسانه ها میتوانند کمک حال خوبی برای هتل های قشم باشند .
معصومه قاسمی  در نشست خبری در قشم با اشاره به رشد صنعت گردشگری و هتلداری در جزیره کیش  گفت : متاسفانه جزیره زیبای قشم در حوزه گردشگری فعالیت قابل قبولی را نسبت کیش نداشته است .
وی ظرفیتهای گردشگری قشم را فوق العاده برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همت مسئولین و رسانه های استان هرمزگان، رونق گردشگری را در این جزیره بیش از پیش شاهد باشیم .


عبدالباسط رضوانی مدیر عامل جامعه هتلداران قشم در این نشست در مورد مشکلات انجمن هتلداران قشم افزود : جزیره قشم با ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری یکی بزرگترین جزایر خاورمیانه به حساب می آید و با یک همت عالی میتوان این جزیره را به قطب گردشگری تبدیل کرد .رضوانی ادامه داد : جامعه هتلداران جزیره قشم با ۸۰ مرکز اقامتی مختلف و متناسب با درخواست هر قشر و سلیقه ای میتواند میزبان مسافران و گردشگران باشد .


مدیر جامعه هتلداران جزیره قشم اذعان داشت: متاسفانه فصلی بودن کار در جزیره قشم موجب شده که هتلداران آنگونه که باید نتوانند به مسافران خدمات مطلوب ارائه دهند ، نبود مسافر در جزیره مشکلات بسیاری را گریبانگیر هتلداران کرده است و حتی برخی از مراکز به تعطیلی کشیده شده اند .ایشان ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایگذاری در حوزه انجام شده و متاسفانه بازگشت سرمایه ای به سرمایه گذاران را شاهد نبوده و نیستیم و با وجود روند پیشرو متاسفانه ورشکستگی هتل ها دور از ذهن نیست.


عبدالباسط رضوانی افزود : کار اصلی هتلداران و مراکز اقامتی ، پذیرایی و میزبانی است ، اما میزبانی در حالی اتفاق می افتد که مسافری وجود داشته باشد .
وی از جمله پتانسیل های جذب مسافر را وجود اماکن تفریحی از جمله جنگل حرا،غارنمکی،دره ستارگان و...دانست که با وجود اقامتگاههای مختلفی که داریم می توان گردشگری را رونق بخشید.


وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران  در خصوص ورود سالانه مسافر به جزیره قشم گفت: ورود مسافر با توجه به فصلی بودن سالانه در حدود یک میلیون نفر  متغیر می باشد که این رقم در حال حاضر زیر 20 درصد است این در حالیست که سال قبل ضریب اشغالی در هتل ها زیر 40 درصد بود .وی خاطرنشان کرد : جامعه هتلداران جزیره قشم آماده برگزاری جشنواره های مختلف است و در جهت اقامت ،همکاری بسیار خوبی میتواند انجام دهد .
عبدالباسط رضوانی با اشاره به پدیده خانه های مسافر در جزیره قشم گفت : پدیده خانه مسافر یک مشکل اجتماعی در کل کشور است و قشم هم مستثنی نیست ، هرچند در فصولی در سال ساماندهی خانه مسافرها بر عهده جامعه هتلداران بوده اما در حال حاضر خیلی تعدادشان زیاد شده و از دست و نظارت همه خارج شده است .


وی در خصوص اقامتگاه های بومگردی نیز گفت؛ بومگردی باید زیر جامعه هتلداران باشد که متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست .
مدیر جامعه هتلداران جزیره قشم اظهار داشت: علیرغم دستور ریاست محترم جمهور مبنی بر تحویل زمین رایگان در جزیره قشم به سرمایه گذاران جهت احداث هتل پنج ستاره ، باید اذعان کنم که این مهم به هیچ عنوان در این جزیره اعمال نمیشود ، همچنین نرخ کنونی زمین ، پروانه ساخت و انشعابات آب و برق برای احداث مراکز اقامتی بسیار بالاست .


عبدالباسط رضوانی در پایان عنوان کرد : جامعه هتلداران آماده عقد قرارداد با ارگانها و ادارات دولتی می باشد ، هرچند اکثر ادارات در جزیره قشم صاحب مهمانسرا می باشند .
در پایان این جلسه علاوه بر نشست خبری، خبرنگاران مطبوعات استان با همکاری رضوانی از اماکن گردشگری قشم بازدید به عمل آوردند و  معصومه قاسمی مدیرعامل خانه مطبوعات استان هرمزگان با اهدای لوح تقدیر از زحمات رئیس جامعه هتلداران قشم تشکر و قدردانی کرد .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها