وزیر کشور در بندرعباس:

کشف بیشترین موادمخدر دنیا در ایران



صبح ساحل، سیاسی _ وزیر کشور گفت: بیشترین مواد مخدر دنیا در ایران کشف می شود.به گزارش  مهر مصطفی محمد نجار در مراسم امحاء  10 تن مواد مخدر عنوان کرد: بیشترین کشفیات مواد مخدر در سطح جهان به ایران اختصاص دارد و با توجه به فراهم شدن تمامی بسترها از سوی دولت، این مبارزه با قوت ادامه خواهد داشت.وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر موجب جلوگیری از آسیب زدن به نهاد خانواده به عنوان یکی از مهمترین نهادهای جامعه خواهد شد و باید با مبارزه پایدار برای ایجاد نهاد پایدار خانواده در جامعه تلاش کنیم.وزیر کشور با اشاره به اقدامات و تهدیدات دشمنان علیه کشورمان تصریح کرد: بسیاری از این تهدیدها برای ما فرصت ساز است و می توانیم از دل هر کدام از این تهدیدها یک فرصت ایجاد کنیم.نجار خاطرنشان کرد: خود دشمنان هم اکنون اعتراف می کنند که تحریم ها به ضرر آنها تمام شده و اگر ملت ایران از این گردنه دشوار عبور کند دیگر هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد.وی در پایان تاکید کرد: باید شرایطی در کشور ایجاد کنیم تا جلوی ورود مواد مخدر به کشور گرفته شود.

افزایش بی سابقه کشف مواد مخدر درمرزهای هرمزگان و رشد بی رویه سوء مصرف مواد مخدر وگسترش تجارت سوداگران دراین حوزه مقامات را بیش از پیش به  واکنش وچاره جویی وا داشته است.به طوری که همایشی با حضور استانداران و فرماندهان نظامی  و انتظامی شش استان جنوبی با حضور وزیر کشور موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دستور کار خود قرار داده است.

باتوجه به اینکه مبارزات موفقیت آمیز مرزهای شرقی را به مسیر قاچاق تا حد زیادی مسدود کرده است  اکنون شبکه های قاچاق مسیر دریا را برای حمل وجابه جایی مواد افیونی انتخاب می کنند.

وزیر کشور درهمایش مبارزه با قاچاق ومواد مخدر  منطقه جنوب کشور در بندرعباس گفت: با اقدام های حفاظتی صورت گرفته درمرزهای شرقی کشور، تهدیدهای امنیتی مواد مخدر به حوزه دریا منتقل شده است.

مصطفی محمد نجار تصریح کرد: برای مقابله با مواد مخدر که پدیده شوم وپیچیده است باید از مبارزه های پیچیده بهره برد.

وی با اشاره به استفاده از فناوری های جدید در برخوئرد با باندها وشبکه های قاچاق مواد مخدر اظهارداشت: این اقدامات موجب ناامنی آنها درمرزها وبه جا گذاردن خسارتهاو هزینه های انسانی مالی وتجهیزاتی  بسیار شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین یادآور شد: آنچه مواد مخدر را به مساله ای لاینحل درجهان امروز تبدیل کرده فراتز ابعاد ظاهری آن، به دلیل درهم تنیدگی  اهداف اقتصادی با اغراض سیاسی پشت پرده ای است که شکل دهنده جریان کلی تولید و قاچاق مواد مخدر به عنوان اهرمی برضد دولت ها وملت های خاص است.

وزیر کشور افزود:افزایش42 برابری حجم کشت وتولید مواد مخدر افغانستان در سالهای اخیر از نمونه های بارز توطئه هایی است که دشمنان علیه ملت وجوانان طرح ریزی و آغاز کرده اند.

به گزارش ایرنا محمد نجار با بیان اینکه طبق گزارش اخیر دفتر کنترل مواد مخدر و  جرم سازمان ملل، سطح زیرکشت خشخاش در طول یک سال گذشته 18 درصد رشد داشته است گفت:با حضور بیگانگان در افغانستان همه ساله برحجم کشت مواد مخدر دراین کشور افزوده شده است.

  بیشترین آسیب ترانزیت مواد از پاکستان است

فرمانده ستاد مبارزه بامواد مخدر ناجا کشور گفت: هرمزگان کانون اصلی مبارزه بامواد مخدر است وبیشترین آسیب هم در قاچاق این مواد از ناحیه پاکستان است. سردار مویدی با بیان اینکه انسداد مرزهای زمینی موجب تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر به دریا شده است گفت:طولانی بودن نوار ساحلی درجنوب پیش بینی تمهیدات لازم و افزایش تجهیزات کنترل را ضروری کرده است.

  برخورد با قاچاقچیانی مواد مخدری که در آبهای آزاد علیه ایران فعالیت می کنند

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: با قاچاقچیان مواد مخدری که در آبهای آزاد علیه ایران فعالیت می کنند بر اساس توافقات و کنوانسیونهای بین المللی برخورد می شود و در امان نخواهند بود.

حسین ذبحی در گفتگو با مهر در مورد نحوه برخوردهای قانونی قوه قضائیه با مجرمان موادمخدر بیان داشت: به اذعان کارشناسان انتظامی و قضایی، قوه قضائیه در قاطع ترین دوران برخورد با مجرمان قرار دارد. صدور احکام و رسیدگی به پرونده های کلان مواد مخدر در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

وی با اشاره به اصلاح قوانین قضایی در سال 89 اظهارداشت: احکام صادره و اجرای آنها گواه رسیدگی به پرونده ها در کوتاه ترین زمان است. با اصلاح قوانین قضایی بسیاری از قاچاقچیان یا دوران محکومیت را سپری می کنند و یا در انتظار اجرای حکم هستند، همچنین با قانون جدید پس از احراز جرم فرد مورد نظر تا دستگیری، از کشور ممنوع الخروج می شود.

ذبحی سیاست قوه قضائیه و دادستانی کشور را برخورد قاطع، تسریع در رسیدگی ها و اجرای سریع احکام عنوان کرد و افزود: در امر مبارزه و مقابله با پدیده خانه مانسوز مواد مخدر قضات قوه قضائیه هیچگاه کوتاه نخواهند آمد.

معاون قضایی دادستان  کل کشور در پاسخ به سئوال مهر در مورد نحوه برخورد با شناورها و قاچاقچیان بین المللی مستقر در آبهای آزاد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران عضور کنوانسیون های بین المللی مختلفی از جمله کنوانسیون 1988 وین است که در این کنوانسیون قاچاقچیانی که علیه کشوری اقدام کنند و امنیت آن کشور را به مخاطره بیندازند مورد پیگرد قرار خواهند گرفت و بر اساس قوانین قضایی بین المللی با آنها برخورد خواهد شد.

ذبحی اضافه کرد: رژیم های مختلف قضایی در برخورد با اعمال مجرمانه مواد مخدر، مشروبات الکلی و کالا دخیل هستند و طبق توافقات و کنوانسیون های بین المللی با افرادی که اقدام به توزیع و جابه جایی قاچاق مواد مخدر کنند برخورد می شود.وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با کشورهای مختلف و عضو کنوانسیون های بین المللی محموله های قاچاق از مبدا تا مقصد تحت کنترل است و با گروه های مافیایی حتی اگر در آبهای آزاد و بین المللی قرار داشته باشند برخورد خواهد شد.وی با عنوان اینکه تعاملات بین المللی موجب ایجاد امنیت متقابل در کشورها می شود، بیان داشت: خوشبختانه ایران روابط مناسبی با کشورهای همسایه و سایر کشورهای فرامنطقه ای دارد.

 کشف 70 درصد مواد مخدر در جنوب کشور

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر بر لزوم ارائه راهکارهای مقابله ای و تشدید مبارزه با مافیای مواد مخدر در استانهای جنوبی تاکید کرد. بهرام نوروزی در گفتگو با مهر در مورد وضعیت اجرای طرح های مقابله ای با جلوگیری از مواد مخدر بیان داشت: نشست تخصصی ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی شش استان جنوب کشور در استان هرمزگان با هدف ارائه راهکارهای موثر در بحث مقابله و مبارزه با ترانزیت مواد مخدر برگزار شد.وی اظهارداشت: برای مقابله و مبارزه با ورود کاروانها و ترانزیت مواد مخدر از مرزهای کشور اقدامات فیزیکی مناسب همچون انسداد مرزها، تجهیز پاسگاه ها و برجکهای مراقبت به تجهیزات نظامی و انتظامی و تقویت نیروی انسانی را انجام داده ایم.به گفته سردار نوروزی، با تصمیمات اتخاذ شده انسداد مرزهای جمهوری اسلامی ایران از شرق تا جنوب با کشورهای افغانستان و پاکستان انجام شد و کارهای مقابله ای و احداثات مرزی تاثیرگذاری انجام شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها