تبدیل حمام گله داری بندرعباس به موزه موسیقی هرمزگان



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: پیشنهاد واگذاری حمام گله‌داری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تبدیل کردن به موزه موسیقی هرمزگان و مرکز فعالیت‌های انجمن موسیقی استان ارائه کرده‌ایم.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، رضا کمالی زرکانی در حاشیه نشست با فعالین موسیقی استان هرمزگان افزود: از زمان تصدی‌گری آقای پاداش بر انجمن موسیقی استان هرمزگان شاهد جنب‌وجوش و برنامه‌ریزی‌های مناسب برای توسعه موسیقی هرمزگان هستیم.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم با برنامه‌ریزی انجمن موسیقی استان هرمزگان اساتید شاخص و ممتاز موسیقی کشور را برای تدریس و بالا رفتن سطح آکادمیک هنرجویان موسیقی هرمزگان دعوت کنیم، اضافه کرد: از هنرمندان موسیقی استان هرمزگان گله‌مندم علی‌رغم تمامی تبلیغات و اعلام‌های مکرر در خصوص ثبت‌نام بیمه هنرمندان بازهم شاهد عدم استقبال آن‌ها هستیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حاضریم هنرمندانی که بضاعت مالی برای پرداخت هزینه بیمه هم ندارند را کمک کنیم، تصریح کرد: نباید هرمزگان در زمره استان‌های قعرنشین در استقبال از طرح‌های حمایتی از هنرمندان همچون بیمه باشد.

کمالی زرکانی با بیان اینکه هنرمندان خود صندوق و تعاونی ویژه خود تشکیل دهند به‌طور حتم موردحمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: دانشگاه هنر با قوانین جدید با محدودیت‌ها اداره شدن توسط دولت مواجه شدیم و به همین دلیل به دنبال واگذاری به بخش خصوصی بودیم که مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی خبرهای خوبی از آن به گوش خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: موسیقی از نفت درآمدزاتر است و حاضریم با برگزاری کارگاه‌های تخصصی اقتصاد هنر، به حرکت هنرمندان موسیقی به این سمت کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه امیدواریم با تعامل شهرداری شاهد واگذاری فرهنگسراها با تعاملی مناسب به انجمن‌های هنری باشیم، تصریح کرد: پیشنهاد واگذاری حمام گله‌داری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تبدیل کردن به موزه موسیقی هرمزگان و مرکز فعالیت‌های انجمن موسیقی استان ارائه کرده‌ایم.

 

کمالی زرکانی با بیان اینکه علاوه بر برگزاری جشنواره موسیقی خلیج‌فارس و استانی به دنبال برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی در هرمزگان هستیم، عنوان کرد: پیشنهاد این موضوع به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری ارائه‌شده و امیدوارم با کسب مجوز و موافقت‌های لازم بتوانیم این مهم را عملی کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه هرمزگان پایتخت کنسرت نیست بلکه پایتخت موسیقی کشورمان است، عنوان کرد: هنرمندان موسیقی کم‌توقع‌ترین و خالص‌ترین هنرمندان استان هرمزگان هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها