استاندار هرمزگان تاکید کرد:

رعایت بی طرفی و امانتداری مهمترین اولویت مجریان انتخابات



استاندار هرمزگان رعایت اصل بی طرفی و امانتداری را مهمترین اولویت برای مجریان انتخابات دانست و گفت: رفتار و عملکرد همه مسئولان برگزاری انتخابات باید مطابق با قانون باشد و در این راستا رعایت اصل بی طرفی همواره در اولویت قرار دارد و باید امانت‌دار رای مردم باشیم.


فریدون همتی در نشست مشترک ستاد انتخابات و فرمانداران استان هرمزگان با بیان اینکه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه از مهمترین موضوعات کشور در سال جاری است، عنوان کرد: مجموعه ستاد انتخابات استان و فرمانداران به عنوان مجریان برگزاری انتخابات باید به طور دقیق، هوشمندانه و با در نظر گرفتن همه جوانب انتخابات را برگزار کنند.وی ادامه داد: آمادگی لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات باید از هم اکنون ایجاد شده و ارزیابی مستمر و تقسیم کار نیز صورت گیرد.


استاندار هرمزگان افزود: پیش بینی و برآورد تعداد دقیق صندوق ها و شعب اخذ رای و دقت در انتخاب اعضای هیأت های اجرایی، اعضای شعب و نمایندگان فرماندار از موارد مورد انتظار است.


همتی رعایت اصل بی طرفی و امانتداری را مهمترین اولویت برای مجریان انتخابات دانست و بیان داشت: رفتار و عملکرد همه مسئولان برگزاری انتخابات باید مطابق با قانون باشد و در این راستا رعایت اصل بی طرفی همواره در اولویت قرار دارد و باید امانت‌دار رای مردم باشیم.وی گفت: با توجه به انجام بسیاری از فرآيندهای انتخابات به صورت الکترونیک، از هم اکنون زیرساخت‌های مورد نیاز آماده و پیگیری های لازم در این خصوص با جدیت صورت گیرد.


استاندار هرمزگان یادآور شد: تدارک و پشتیبانی لازم برای برگزاری انتخابات و آموزش مجریان انتخابات نیز بسیار مهم است که باید مورد توجه باشد.وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی باید در امور مختلف هر شهرستان با فرمانداران هماهنگ باشند، خاطرنشان کرد: فرمانداران با جدیت فراهم کردن شرایط مناسب جهت فعالیت سرمایه‌گذاران در شهرستان ها را پیگیری کنند.


وی گفت: نظارت بر فعالیت گمرکات و بنادر کوچک در شهرستان ها در راستای رونق تجارت و فعالیت‌های صیادی در طول نوار ساحلی و بنادر هرمزگان توسط فرمانداران پیگیری و اجرایی شود.همتی بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن در نیمه دوم سال و آب و هوای مناسب هرمزگان در این ایام، فرمانداران تمهیدات و امکانات مناسب برای پذیرش گردشگران را در نظر بگیرند.


به کارگیری نیروهای مجرب برای برگزاری انتخابات


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خواستار انجام پیش‌بینی‌های لازم و استفاده از نیروهای مجرب و کارآزموده و به کارگیری تمامی امکانات و ظرفیت ها برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و باشکوه در هرمزگان شد.


سعید ناجی نیز در این نشست، انتخابات را از موضوعات بسیار مهم در کشور دانست و بیان داشت: انتخابات مهمترین ابزار و وسیله تحقق مردم سالاری دینی و نشان دهنده پیوند حاکمیت با مردم در ایران اسلامی است.


وی ادامه داد: رعایت اصل بی طرفی و امانتداری و تلاش در راستای برگزاری انتخابات با نهایت دقت و سلامت اصلی ترین اولویت برای مجریان و برگزارکنندگان انتخابات است که در هرمزگان نیز باید این موضوع به جد مورد توجه باشد.


معاون استاندار افزود: همه ما به عنوان مجریان انتخابات باید توجه داشته باشیم که رای مردم حق الناس است و با در نظر گرفتن این اولویت برای برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه تلاش کنیم.وی تصریح کرد: رعایت اصل بی طرفی و امانت داری به طور جدی از فرمانداران به عنوان مجریان اصلی برگزاری انتخابات مورد انتظار است تا انتخاباتی خوب و پرشور داشته باشیم.


ناجی با بیان اینکه برگزاری انتخابات از وظایف اصلی و خاص وزارت کشور و مجموعه فرمانداری هاست، خاطرنشان کرد: فرمانداران مسئول برگزاری انتخابات در هر شهرستان هستند و باید رعایت دقیق قانون و مقررات را در این حوزه مورد توجه قرار دهند.


وی خواستار انجام پیش‌بینی‌های لازم و استفاده از نیروهای مجرب و کارآزموده و به کارگیری تمامی امکانات و ظرفیت ها برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و باشکوه در هرمزگان شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها