لزوم تجهیز گمرک هرمزگان به امکانات نوین



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بر لزوم تجهیز گمرک هرمزگان به امکانات نوین تاکید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری مهر، ایرج حیدری عصر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید ناظر گمرکات استان با اشاره به اهمیت اقتصادی استان هرمزگان، عنوان کرد: هرمزگان استانی است که علاوه بر ارائه خدمات اقتصادی در سطح ملی، بسیاری از کشورهای همسایه و کشورهای آسیای میانه را از نظر فعالیت های اقتصادی پشتیبانی می کند.

وی افزود: استاندار محترم استان با برنامه ریزی، تلاش و برنامه هدفمند برای رشد اقتصادی استان تلاش می کنند و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را مرتفع می سازند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: هرمزگان به واسطه ظرفیت ها و استعدادهای که دارد یکی از قطب های اصلی فعالیت های اقتصادی در کشور است و در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، تجاری، بازرگانی و خدماتی جایگاهی ویژه در کشور برخوردار است.

وی تصریح کرد: تلاش ها و فعالیت های گسترده ای از ابتدای حضور دکتر همتی در استان هرمزگان برای رونق این بخش های مختلف اقتصادی استان صورت پذیرفته است و این تلاش ها برای تسریع در توسعه استان تداوم دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اظهار داشت: کشتی سازی یکی از بنگاه های اقتصادی استان هرمزگان است که با تلاش های شبانه روزی که توسط شخص استاندار استان صورت پذیرفته است زمینه رونق آن بیش از پیش مهیا گردید.

وی در همین رابطه گفت: در خصوص مشکلات کارخانه آلومینیوم المهدی شخص استاندار استان ورود کرد و در کمتر از ده روز با برگزاری قریب به بیست جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت حل مشکلات این شرکت برگزار و اجازه ندادند مشکلات این واحد با وجود حساسیت خاصی که داشت به سطح ملی کشانده شود و در خود استان این مهم مدیریت و حل شد.

 

حیدری تصریح کرد: در این زمینه مجموعه دستگاه‌های اجرایی و امنیتی نظیر اداره کل اطلاعات، دستگاه قضایی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی همراهی و همکاری بسیار خوبی با مدیریت عالی استان داشتند که قابل تحسین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته وضعیت اشتغال هرمزگان رو به بهبود است و نگاهی به وضعیت اشتغال در فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با سال گذشته گویای این مهم است.

 

وی گفت: هرمزگان با توجه به فعالیت های اقتصادی گسترده ای که در آن وجود دارد به واسطه فشارهای اقتصادی دشمنان، احتمال بروز برخی مشکلات در آن می رفت که با تلاش ها و اقدامات صورت پذیرفته توسط استاندار استان با همکاری مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی این مهم به موقع مدیریت گردید و به یکی از استان های با ثبات کشور تبدیل گردید.

حیدری افزود: با تلاش های شبانه روزی استاندار استان و همکاری مجموعه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی زمینه برای فعالیت‌های اقتصادی سالم در هرمزگان مهیا گردیده است و در این رابطه اداره کل اطلاعات استان با رفع موانع زمینه رونق تولید و فعالیت سرمایه‌گذاران را فراهم کرده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: برای حل مشکلات واحدهای اقتصادی پیشبرد امور در هرمزگان طی ابتکاری کارگروه ویژه اقدام با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی تشکیل که با اتخاذ تصمیمات به موقع از بروز بسیاری از مشکلات در استان جلوگیری بعمل آمد.

حیدری با اشاره به اهمیت کار گمرک خاطرنشان کرد: با توجه به ماموریت های گسترده ای که گمرک دارد تجهیز گمرک هرمزگان به امکانات و تجهیزات نوین برای سرعت بخشیدن به کارها و پیشبرد امور گمرکی استان ضروری است.

 

وی گفت: هرچه گمرک فعال باشد زمینه فعالیت های اقتصادی، نجاری ، خدماتی و بازرگانی بیش از پیش تسهیل می گردد.

در پایان این مراسم که با حضور مدیران گمرک کشور برگزار شد از تلاش های آقایان سعیدی و قنبری سرپرست تان سابق ناظر گمرکات استان تقدیر و اکبر پور به سمت مدیر کل جدید گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات استان معرفی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها