برگزاری طرح مهارت های مثبت ویژه نوجوانان در هرمزگان



به گزارش صبح ساحل ، مریم یگانه شامگاه امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح حال خوش زندگی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی به عنوان مهم ترین موانع تحقق فرآیند توسعه یک کشور هستند.

وی افزود: بررسی و تحلیل آسیب های اجتماعی در فرآیند تاریخی کشور حکایت از گسترش مستمر این آسیب ها در ایران دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ابراز داشت: افزایش و شدت گرفتن اعتیاد به الکل و مواد مخدر، خودکشی، خشونت، فرار از مدرسه و منزل، ترک تحصیل و بزهکاری مهم ترین آسیب های اجتماعی در ایران هستند.

وی ضرورت اجرای طرح مهارت های مثبت ویژه نوجوانان را کمک به افراد برای تصمیم گیری آگاهانه و زندگی سالم پربار برشمرد و گفت: هدف کلی این طرح تقویت توانمندی نوجوانان در حوزه هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده نگر است.

یگانه با بیان این مطلب که مخاطب طرح نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ ساله هستند بیان داشت: این طرح می خواهد با ارائه آموزش های علمی، نوجوانانی خودباور، جرات مند، امیدوار، معنوی، خوش بین، شاد و با نشاط، ماهر در روابط مثبت و نوجوانان هوشمند هیجانی تربیت کند.

وی با اشاره به اینکه محتوای آموزشی طرح، کتاب کار کارگاه های آموزشی حال خوش زندگی است گفت: برای این طرح ۱۵ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار روستایی، پنج مرکز در بندرعباس و ۱۰ مرکز در مراکز شهرستان ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در خصوص نیازسنجی اعتباری این طرح نیز گفت: برای اجرای کامل یک دوره هشت مهارتی برای ۱۵ نوجوان مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بودجه نیاز است.

وی در خصوص مدت زمان این طرح اظهار داشت: در مدت هشت ماه نوجوانان هشت مهارت را می آموزند و در هر مرکز در هر دوره ۲۰۰ نفر و در مجموع سه هزار و ۴۰۰ نفر آموزش های لازم را خواهند دید.

یگانه افزود: طرح مهارت های مثبت ویژه نوجوانان استان هرمزگان با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در پاییز سال جاری برگزار می شود.

وی گفت: در استان های تهران، البرز، قم و آذربایجان این شرقی طرح و کارگاه خودباوری نوجوانان با موفقیت برگزار شده است و امیدواریم شاهد حال خوش زندگی در نوجوانان هرمزگانی نیز باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها