فقدان دانشگاه صنعتي در هرمزگان



به گزارش صبح ساحل ، امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: دانشگاه ها بایستی براساس مطالبات امروز جامعه گام بردارند. اگر می خواهیم دانشگاه ها در هرمزگان در تراز مطالبات صنعت و مردم داشته باشیم بایستی بازنگری در وضعیت موجود دانشگاه ها مطابق با مطالبات حوزه صنعت داشته باشیم.هرمزگان استانی برتر و پیشگام و پیشرو در صنعت کشور است، اما دانشگاه صنعتی در استان نداریم و ضرورت دارد داشته باشیم.

اما این ظرفیت وجود دارد که دانشگاه صنعتی داشته باشیم. بایستی در دانشگاه های هرمزگان رشته های مورد نیاز صنایع و جامعه که مطالبه جامعه صنعتگران هم هست تدریس شود و نباید صنعت و دانشگاه در مسیرهای جداگانه باشند وبایستی به هم پیوستگی و انسجام و وحدت دانشگاه و صنعت باشد که می تواند چرخ صنعت و تولید و رونق تولید وگشودن گره های کور حوزه صنعت را هموار کند.

بایستی انسجام بین دانشگاه و صنعت وجود داشته باشد تا رونق تولید و گشودن گره های کور را بدنبال داشته باشد. بایستی با ارتباط و هماهنگی بیشتر با معیارهای استاندارد به کیفیت بالای تولید ورونق تولید دست یابیم و به جایگاه مناسبی در دنیا دست یابیم. امام جمعه بندرعباس در واقع به موضوعی اشاره داشته و خواستار تحقق آن هستند که به عنوان یک نقص در قطب اقتصاد ایران می باشد.

هنگامیکه به صنایع اعتراض می شود که چرا زمینه اشتغال بومیان در صنایع استان را فراهم نمی کنید؛ آنها فرار رو به جلو می کنند که نیروی متخصص در استان تربیت نشده است و به همین دلیل مجبوریم نیروی مورد نیازمان را از خارج استان تامین کنیم.

از آن طرف هم مشاهده می شود که دانشگاه های استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز صنایع در استان کوتاهی کرده اند و تاکنون برای این نقیصه اقدام مناسبی نشده است و فنی و حرفه ای هم همواره در حال واگذاری مراکز و رشته های مهارتی دولتی به بخش خصوصی است که افراد نیازمند مالی نمی توانند از آموزش های آموزشگاه های آزاد بهره مند شوند.

دانشگاه ها نیز نیروی مورد نیاز صنایع را تربیت نکردند که امیدواریم با راه اندازی دانشگاه صنعتی و تغییر رویه فنی و حرفه ای، این مشکل برطرف شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها