افزایش سگ‌های ولگرد در قشم



معاون امنیتی فرمانداری قشم با بیان اینکه گزارشات مردمی واصله از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد حکایت دارد، گفت: این مسئله وحشت و تهدید شدن جان دانش‌‌آموزان و بانوان را موجب شده است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از  خبرگزاری تسنیم از قشم، عباس ماژین بعد از ظهر امروز در سومین نشست کارگروه کنترل جمعیت حیوان‌های ناقل بیماری به انسان این شهرستان گفت: گزارشات مردمی واصله بیانگر افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد است.

وی افزود: بنابر شرایط و ساختار جزیره‌ای قشم در حال حاضر به لحاظ زیست محیطی حیوانی خطرناک‌‌تر از سگ در آن وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قشم با تاکید بر عمل بر مبنای چارچوب قانونی، تصریح کرد: سگ‌های ولگرد و بلاصاحب موجود در سطح شهرستان باید در دو دسته مفید و غیرمفید تفکیک شوند.

ماژین ادامه داد: رعایت حقوق انسان و حیوان یک اصل اساسی است و رو به فزونی رفتن جمعیت سگ‌های ولگرد، وحشت و تهدید جان جزیره‌نیشنان به ویژه دانش‌‌آموزان و بانوان را موجب شده است.

وی با اشاره به ایجاد سایت نگهداری سگ‌های ولگرد با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، خاطرنشان کرد: سمن‌هایی که مدافع حقوق حیوانات هستند باید در عمل پای کار باشند و تنها به گفتار بسنده نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قشم بیان کرد: تمامی ادارات و سازمان‌های مستقر در شهرستان قشم اهتمام لازم را جهت حفظ آرامش مردم به کار خواهند بست.

گفتنی است، در نوروز 1398 حمله سگ‌های ولگرد به یک کودک سه ساله در یکی از روستاهای قشم او را به کام مرگ کشاند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها