نتیجه آزمایش کرونای ۶۹ بیمار امروز مشخص می‌شود/ آغاز توزیع ژل ضدعفونی‌کننده و دستکش در داروخانه‌ها



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امروز سه شنبه نتیجه آزمایش کرونای۶۹ بیمار مشخص می‌شود.                                    

به گزارش صبح ساحل، حسین فرشیدی صبح امروز در اظهاراتی درباره رفع کمبود ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده و دستکش در سطح استان اظهار کرد: اکنون ویروس کرونا بسیاری از کشورهای جهان را درگیر خود کرده است و ماسکی که تا پیش از این کمتر از یک دلار قیمت داشت به ۳ برابر قیمت پیشین خود رسیده است و خرید آن از کشورهای خارجی را نیز سخت و پرهزینه کرده است.

وی افزود: وزارت بهداشت طی مدت اخیر تمام کارخانه‌های تولید مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش را ملزم به تولید با ۱۰۰ درصد توان کرده است که با اولویت کادر درمانی در کشور توزیع شده و بحمدالله نیاز مراکز بیمارستانی و درمانی مرتفع شده و از فردا در سطح استان بخصوص در داروخانه‌ها، توزیع ژل ضدعفونی‌کننده و دستکش را آغاز و دیگر لوازم بهداشتی نیز به تدریج به وفور در بازار یافت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تاکنون نتیجه آزمایش کرونای  ۵۲ نفر در استان مثبت بوده و نتیجه آزمایش ۶۹ نفر دیگر نیز امروز (سه‌شنبه) مشخص خواهد شد که امیدواریم مورد مثبت کرونا نباشند و بتوانند سریع‌تر از بیمارستان مرخص شوند.

دکتر فرشیدی خاطرنشان کرد: حال ۳۳ نفر از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند اما ۱۳ نفر همچنان بستری و تحت مرتقب و درمان هستند.

وی همچنین به موضوع درخواست برخی از شهروندان برای قرنطینه استان نیز اشاره کرد و عنوان داشت: قرنطینه بدان معنا که هیچ کس به استان وارد و یا از آن خارج نشود که اساسا امکان پذیر نیست و تصمیم در زمینه قرنطینه با ستاد ملی مدیریت کرونا در کشور است اما آنچه در سطح استان انجام می‌شود کنترل شدید مبادی ورودی به استان با استقرار کارشناسان بهداشتی، هلال احمر و پلیس است که در حال انجام بوده و با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره شیوه اجرای قرنطینه افراد مشکوک در مرزهای استان نیز بیان کرد: شماره تماس و آدرس دقیق افراد مبتلا از آنها اخذ و به صورت روزانه با تماس حضوری و تلفنی در محل زندگی‌شان مورد کنترل قرار می‌گیرند تا از قرنطینه خارج نشوند.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها