رفع تصرف 47 هکتار از اراضی ملی هرمزگان در سال جاری



مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۷ هکتار از اراضی ملی این استان به ارزش هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

به گزارش صبح ساحل، آرش رضایی روز دوشنبه در تشریح عملکرد یگان حفاظت از اراضی زمین و مسکن استان افزود: در سالجاری از تصرف بیش از ۹۵ مورد از اراضی دولتی پیشگیری شده است.
وی بیان داشت: امروز دوشنبه نیز یک فقره اراضی ملی هرمزگان به مساحت ۷۶۰ مترمربع از دست متصرفان خارج شد که ارزش تقریبی آن ۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهارداشت: «یگان هوشمند، مقتدر،پاسخگو ۱۶۵۶» شعار سازمان ملی زمین و مسکن بوده که به عنوان نقشه راه و ادامه ماموریت‌های یگان حفاظت راه و شهرسازی استان مدنظر است.
 رضایی. ادامه داد: حفاظت فیزیکی از عرصه‌های ملی  دشوارترین فعالیت‌ مجموعه راه و شهرسازی بوده که در این راستا در برخورد قاطع با زمین خواران و ساخت و سازهای غیرمجاز سخت ترین تدابیر را بکار می گیرد.
 وی از مردم خواست: هر نوع تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی دولتی را به صورت شبانه روزی به سامانه ۱۶۵۶ گزارش کنند.
این مسوول یادآورشد: ارتباط مردمی با یگان حفاظت از طریق شماره ۱۶۵۶ و مشارکت مردمی تضمین در سرعت بخشی و کاهش مضاعف زمین‌خواری خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی با توجه به اینکه ایام نوروز زمانی است که زمین خواران و متصرفان از فرصت سو استفاده می کنند و تصرف اراضی دولتی به حداکثر می رسد، اظهار داشت: یگان حفاظت در مرکزاستان و شهرستان ها در این ایام، حفاظت از اراضی دولتی را تشدید کرده و با پشتوانه قضایی و یگان‌های انتظامی مقتدرانه  با متجاوزان برخورد خواهدکرد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها