...فصل شادی



صبح ساحل، اجتماعی _ بعداز سالها که گفتگوی خصوصی مردم دائماً به دل نگرانی ها وتشویش های آنها اختصاص داشت دوباره احساس امید به میان ملت ایران بازگشت. و دوباره مردم با چشمان پرامید به هم نگریستند غالب روزنامه های روز یکشنبه، پس از اعلام  نتایج انتخابات ریاست جمهوری تیترهای خود رابه همین موضوع امید مردم وبازگشت امید مربوط کرده بودند. پس از شادی و هلهله مردم در شهرهای سراسر کشور درشب پس از رأی گیری،  حالا شادی دوم هم رقم خورد.

می توان آن را شاهدی گرفت بر شروع فصل رویش دوباره. فصل آغاز سبزی زندگی وبازگشت لبخند برچهره عابران خسته و جوانانی که رفته رفته امید را از دست می دادند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان غیورانه از ایرانی که مورد اهانت سر سربی کره جنوبی در هفته گذشته قرار گرفته بود دفاع وبه شایستگی توانسته مجوز مستقیم درجام جهانی فوتبال 2014 برزیل را دریافت کنندو شادی دیگری را به فاصله 2 روز به میان مردم بازگردانند.

دو اتفاق این هفته که به جشن سراسری درکشور تبدیل شد شادی ای از بطن جامعه و بدون هیچ گونه برنامه وطرحی بود. اتفاقاً بدون هیچ گونه تنش و درگیری  جدی ای در مدنی ترین شکل خود احساسات خودرا بروز دادند. به نظر می رسد باید باور کرد که این ملت به بلوغ سیاسی خود رسیده است. آنها برای شاد شدن نیازی به قیم ندارند. برای مراقبت از برگزاری جشن هایشان که درامنیت برگزار شود هم نیازی به مواظبت ندارند. برای غلیان کردن منطقی احساس و به وجد آوردن آنها، نیازی به تشویش های مصنوعی وشعارهای احساسی و پیامهای آتشین رسانه ای هم ندارند.

هر دوحرکت آنها بدون کمترین تبلیغات رسانه ای که بویی از تعهد بدهد در شکلی کاملا متمدنامه به وقوع پیوست. کم کم مردم ما هم یاد می گیرند شادی راهم تجربه کنند.این هفته، هم بخش زیادی از مردم که چشم انتظار نتایج شمارش آراء بودند به آرامش رسیدندوهم فوتبال دوستان نفسی از راحتی خیال کشیدند.

اما این پایان ماجرا نیست مردم ما هنوز شادی سومی ر اهم انتظار می کشند و آن اگر بخت یار باشد و خدا بخواهد،  پیروزی تیم والیبال ملی در لیگ جهانی است. نشانه هایی به این سرزمین می رسد که می گوید فصل دیگری در راه است با حضور همه.

فصل شادی.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها